מתגרשים? פנו לסוכן הביטוח!

הליך גירושין הוא הליך מורכב ומטלטל מכל הבחינות, בתקופה זו שני בני הזוג לרוב טעונים רגשית, לעיתים כועסים ובעיקר מפחדים משינוי הסטטוס המשפחתי הדורש מעבר לשגרת חיים חדשה .

במאמר זה ריכזנו עבורכם 5 טיפים חשובים בתחום הביטוח והחיסכון הפנסיוני – שיש לקחת בחשבון בין יתר הנושאים שיש לטפל בהם כמתגרשים:

פוליסת בריאות- מימון לטפולים פסיכולוגיים לכם ולילדים

בעקבות פרידת בני הזוג מתעוררים קשיים ומשברים הן לבני הזוג והן לילדים, לעיתים קרובות נעזרת המשפחה בפגישות עם פסיכולוג המהווה את איש המקצוע שילווה אותם בהתמודדות הנפשית ויסיע לעבור את התקופה הזאת בצורה הטובה והמיטבית.

במידה וברשותכם פוליסת בריאות חשוב לבדוק האם קיימים החזרים עבור טיפולים פסיכולוגים. בפוליסות רבות קיים נספח אמבולטורי הכולל גם כיסוי להחזר הוצאות טיפולים פסיכולוגיים בעקבות גירושין (בדרך כלל ב12 החודשים מהגירושין) כיסוי זה בדרך כלל מגביל את מספר הטיפולים (כ-20 בשנה) וכפוף להשתתפות עצמית בגובה של כ-20% לכל פגישה. 

בהזדמנות זו יש לטפל בהפרדת התשלום עבור ביטוח הבריאות ו/או ביטוחים נוספים בין בני הזוג.

ניהול כלכלי נכון- בהתאם לרמת החיים המשתנה

במקרים רבים, ולמרות הרצון לשמור על רמת החיים הנוכחית טרום הגירושין, זוגות רבים ימצאו עצמם נאלצים להוריד את רמת החיים ולצמצם בהוצאות לא הכרחיות -שקודם יכלו להרשות לעצמם כזוג. לצד התארגנות לניהול תקציב חודשי חדש, חשוב לדאוג לחסכון חודשי, גם אם קטן, על מנת שישמש את המשפחה בשעת הצורך הן להוצאות לא צפויות והן להוצאות מתוכננות כגון: מימון בר/ת מצווה, עזרה בלימודים, מימון רישיון ועוד.

עדכון  מוטבים בתוכניות הפנסיוניות ותוכניות החיסכון שלכם

מוטבים- הם מי שיקבלו את סכומי החיסכון שצברתם, ואת סכומי ביטוח החיים שרכשתם- וזאת במקרה פטירתכם. רוב האנשים מעדכנים את בן/ת הזוג כמוטבים. חשוב לבחון עם סוכן הביטוח מי המוטבים המעודכנים בפוליסות ולבצע עדכון בהתאם לסטטוס החדש. מוטבים שניתן לרשום: ילדים, הורים, אחים וכל אדם הרלוונטי מבחינתכם.

בקרן הפנסיה קיימת פנסיית שארים המבטיחה במקרה פטירתכם קצבה חודשית לבן/ת הזוג ולילדים- כיסוי זה נרכש בתשלום מתוך ההפקדות לקרן הפנסיה. במקרה גירושין ניתן לבצע ויתור שארים עבור בן/ת הזוג ולהשאיר את הכיסוי עבור הילדים בלבד.

ביטוח הבטחת המזונות

במסגרת הליך הגירושין נקבע הסכם לתשלום מזונות חודשי – במידה והילדים חיים קבוע אצל בן הזוג השני. בן/ת הזוג שמטפל בילדים זקוק לכספי המזונות על מנת לספק את צרכי הילדים ולממן הוצאות שוטפות. גם כאן יש לתכנן מה קורה במקרה פטירת בן הזוג שמשלם  מזונות ומומלץ לרכוש ביטוח חיים שישולם בתשלומים חודשיים למשך כמות שנים שיקבע המבוטח כך שבמקרה פטירת ההורה חברת הביטוח "נכנסת לנעליו" ומשלמת סכום חודשי שקבע. בדרך כלל חשוב לדאוג לתשלום חודשי עד גיל 18-20 של הילדים.

חלוקת החסכונות הפנסיונים

בתהליך גירושין מגיעים בני הזוג להסכם בנוגע לחלוקת הנכסים המשותפים. מעבר לחלוקת נכסים כמו דירה ורכב יש להתייחס גם לחלוקת החסכונות הפנסיונים הקיימים בתוכניות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של בני הזוג. לרוב הסכומים שנחסכו בקופות אלו אינם שווים ולבני הזוג מספר אפשרויות:

  1. לבחון את שווי החסכונות/ הזכויות של כל אחד מבני הזוג, ובמידה ואינו שווה – ישלם בן הזוג את הפער בתשלום חד פעמי לבן הזוג השני ובכך נותר כל אחד עם הקופות המקוריות שלו בחברות הביטוח.
  2. ניתן לגשת לחברת הביטוח ולבצע פיצול כספים מתוכנית הפנסיה – כך שתיפתח לכל אחד מבני הזוג קופה אישית עם הסכום שזכאי לו ובעתיד יוכלו לממש קצבה / משיכה חד פעמית מקופות אלו.
  3. בני הזוג ממתינים לגיל הפרישה בו תבוצע חלוקת הזכויות – ובזמן זה כל אחד נשאר עם הקופות המקוריות על שמו.


שורה תחתונה מה לעשות?

התיק הפנסיוני ופוליסות הביטוח שלכם הותאמו לכם על סמך ניתוח ואפיון צרכים שהיה נכון לסטטוס המשפחתי באותה עת. בכל שינוי סטטוס ובעיקר בהליך גירושין -קיימים עדכונים ושינויים שנדרש לבצע. מומלץ להיפגש עם סוכן הביטוח ולעבור על כל הנושאים שדורשים טיפול הן בנושאים הידועים לכם והן בכאלו שלא חשבתם עליהם.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים וסוכן בעל רישיון מטעמנו יסייע וילווה אתכם בכל הדרוש .

להשארת פרטים, לחצו!