קופת גמל להשקעה – למי זה מתאים?

בשנים האחרונות, קופת הגמל להשקעה היא המוצר עם הצמיחה הגדולה ביותר בענף הפיננסים, אך מהו בעצם המוצר ולמי הוא מתאים?

 

מהי קופת גמל להשקעה? מדובר למעשה, בתוכנית חיסכון נזילה לטווח ארוך, הנחשבת להשקעה גמישה במיוחד עם דמי ניהול נמוכים, המהווים חלופה מצוינת לפיקדונות. היא נוצרה במערכת הבנקים, במטרה לעודד את הציבור לחסוך כספים נוספים לפנסיה לטווח ארוך מצד אחד, ומצד שני לא להקשות עליו ולאפשר לו להחזיק בחיסכון נזיל שניתן למשיכה בעת הצורך גם לפני גיל פרישה.

תשואות קופות גמל להשקעה

העובדה שהיא מעניקה גם פטור ממס על רווחי הון לאלו המעוניינים לחסוך בקופת הגמל להשקעה עד לגיל הפרישה, נוחות המעבר בין גופים ומסלולים בתחום והיכולת לנהל ולפקח על השקעתנו בעצמנו, מהווים עבורנו חלופה ייחודית בנוף החיסכון הישראלי.

בתמונה – תשואות של קופות הגמל להשקעה בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות השונים

למי זה מתאים? קופת גמל להשקעה מתאימה לכל סוגי המשקיעים – צעירים ומבוגרים כאחד. אם בעבר, קופות הגמל הוגדרו כחסכונות לגיל פרישה, ומשיכת כספים מוקדמת היתה כרוכה בתשלום קנס לא מבוטל, קופת גמל להשקעה היא שונה. החיסכון בה נזיל, וניתן למשיכה בכל עת. ועדת הכספים בכנסת אף הגדירה תקנות ניוד חדשות לקופות הגמל להשקעה, עבור עמיתים המעוניינים להעביר את הכספים שצברו בין הגופים המנהלים, ובכך לוודא כי כספם מנוהל בצורה מיטבית  [לינק לדף רודף תשואה>> אלפרד]. חוסכים מבוגרים יוכלו להעביר את הצבירה שלהם מקופת הגמל להשקעה לקופת גמל לקצבה – ובדרך זו ליהנות מקצבה חודשית (פנסיה) פטורה ממס.

למה קופת גמל להשקעה עדיפה? הקופה מאפשרת לנו לחסוך סכום חד פעמי או בהפקדות שוטפות מינימליות לחיסכון [100 ₪ ומעלה]. כיום יש תקרת הפקדה שנתית בסך של כ-70 אלף שקל לכל חוסך עבור כלל קופות הגמל להשקעה שלו, כך שמדובר בסכום לא מבוטל לחיסכון. קופת גמל להשקעה אף מאפשרת לנו  לעבור בין אפיקי ההשקעה השונים (מנייתי, סולידי, כללי), להחליף מסלולים בתוך החברה בה מנוהלת הקופה או להעביר את הקופה לחברה אחרת. מעוניינים להשקיע יותר? מוזמנים לקרוא על אפיקים נוספים [לינק לפוליסת החיסכון>> אלפרד]

דמי הניהול יהיו לרוב נמוכים בהרבה וטובים יותר מדמי הניהול על אפיקים אחרים – בין 0.7% ל-0.8% על הצבירה, וללא דמי ניהול על ההפקדות.

איך נדע לבחור נכון?

בשיחה טלפונית או מפגש, נבין מהם רצונותיכם:

  • לאיזו תקופה ייחסך הכסף?
  • האם יש לכסף מטרה מוגדרת?
  • מהי עמדתכם לגבי מידת הסיכון או הסיכוי להרוויח?


ונוכל אף לספר לכם על:

  • תשואות
  • דמי ניהול
  • מדד שארפ
  • מסלולי השקעה

לאחר שנבין את התמונה המלאה, נפרוס בפניכם שלוש אפשרויות מובילות, בראי תשואות ודמי ניהול  –ונוכל יחד לקבל החלטה מושכלת.

בזאת כמובן, לא הסתיים ההליך. בזכות השרות שלנו  'רודף התשואות' – תעלה התוכנית בכל תקופה לדיון מחדש, על מנת שנוכל לוודא כי אתם תמיד מקבלים את המקסימום [הפנייה לשירות רודף תשואות >>> אלפרד]. זיכרו, כי הפוליסה משקיעה את כספנו בשוק ההון, ובתקופות מסוימות אנו עלולים לחוות תנודתיות בערך ההשקעה. לכן, נשתמש בפוליסה אך ורק כשנרצה להשקיע את הכסף לטווח ארוך.

רוצים לדעת עוד על קופת גמל להשקעה? הסוכן שלכם ב'כנען' זמין לכל שאלה.