"הכנסה למשפחה"- הכירו את ביטוח החיים בפורמט החדש, הגמיש והחסכוני!

במקרה פטירה של אחד המפרנסים בבית, מעבר לכאב המשפחה על האובדן האישי, תחסר בבית ההכנסה החודשית שהשתכר ההורה הנפטר ועליה נשענה המשפחה ביום יום, מכאן נובע הצורך ברכישת ביטוח חיים הולם בסכום מספק שיגן על בטחונה הכלכלי של המשפחה במקרה של פטירה. לרוב גובה סכום הביטוח הדרוש למשפחה הולך וקטן ככל שעוברות השנים, שכן מצד אחד הילדים גדלים ותלותם הכלכלית בהורים פוחתת ומצד שני הנכסים והחסכונות שצברו בני הזוג גדלים ומסייעים להתנהלותם הכלכלית.

פוליסת ביטוח חיים:

רובנו מכירים , נתקלנו ואף רכשנו ביטוח חיים, במוצר זה הלקוח בוחר את סכום הביטוח שמעוניין להשאיר למשפחתו במקרה פטירה, האדם הממוצע יבחר בסכום ביטוח אקראי של כ 1-2 מיליון ₪, וישלם תעריף חודשי בהתאם לסכום הביטוח, כל זמן שהפוליסה משולמת היא בתוקף, ובמקרה פטירה של המבוטח-תשלם חב' הביטוח למוטבים את סכום הביטוח שנרכש להם, בתשלום חד פעמי ובמידה והופסקו תשלומים לפוליסה היא מתבטלת ולא קיים כיסוי בתוקף.

התשלום החודשי עבור הביטוח ייקבע לפי מין, גיל, עיסוק והרגלי העישון של הלקוח, בעת רכישת הביטוח, ומרגע זה התעריף הולך ומתייקר בכל שנה בהתאם לעליה בגיל (הסיכוי של חב' ביטוח לשלם את סכום הביטוח גדל ככל שהלקוח מתבגר) , ובשלב כלשהוא בחיים כאשר התעריף החודשי יגיע למאות שקלים לחודש יבקש המבוטח להפסיק ולבטל את הביטוח הן מהסיבה שלא מסוגל להמשיך ולשלם אותה והן עקב כך שהצורך המשפחתי שלו בסכום הביטוח קטן.

דוג' התפתחות תעריף ביטוח לגבר בן 35, לא מעשן, שרכש ביטוח חיים בגובה 1 מיליון ש"ח :

גיל הלקוח

תעריף חודשי

35

72 ₪

45

132

55

366 ₪

65

1049 ₪

מהו ביטוח הכנסה למשפחה- ובמה הוא שונה מביטוח חיים "רגיל"?

מתוך ההבנה כי רוב הלקוחות לא מחזיקים בפוליסת הריסק למשך כל חייהם, ויבטלו אותה בשלב כלשהוא – בשנים האחרונות מציעות חברות הביטוח מוצר ביטוח חיים מסוג "הכנסה למשפחה" אשר מנוהל במנגנון חכם שעומד בקנה אחד עם הצורך ההולך וקטן בגובה סכום ביטוח החיים אליה נזקקת המשפחה עם השנים, ומתוך ההבנה כי תשלום סכום חד פעמי גבוה הוא לא תמיד הפתרון הרצוי והמועדף על בן/ת הזוג שאמור להסתדר עם סכום זה ולחלק אותו נכון למחיה חודשית במשך השנים הבאות.

מנגנון תשלום ביטוח הכנסה למשפחה

בעת ההצטרפות לפוליסה- הלקוח קובע מי המוטב (בן/ת זוג, ילדים, אחר) שבמקרה פטירה תשלם לו חב' הביטוח תשלומים חודשיים – כאשר גובה סכום התשלום החודשי ומשך התקופה בה ישולמו– יהיו בהתאם למה שקבע הלקוח בעת רכישת הפוליסה.

 

 לדוגמא:

גבר בן 35 נשוי + 3 ילדים (הילד הקטן בגיל 3) מבקש להבטיח לאשתו סכום חודשי של 8,000 ₪ לחודש, ומעוניין להבטיח זאת למשך 15 השנים הבאות (עד שיגיע לגיל 50 בו הילד הקטן יגיע לגיל 18) כך שבמקרה ונפטר המבוטח לאחר 5 שנים (בגיל 40), זכאית בת הזוג לתשלום חודשי בגובה 8,000 ₪ למשך 10 שנים והפוליסה תגיע לסיומה.

העלות החודשית של ביטוח זה הולכת וקטנה לאורך השנים (בניגוד לביטוח חיים בו העלות הולכת וגדלה בכל שנה) היות וסכום הביטוח שחב' ביטוח תצטרך לשלם מרגע רכישת הפוליסה הולך וקטן בכל שנה: כמו בדוגמא שלנו ,אם הלקוח נפטר לאחר 5 שנים, חב' הביטוח צריכה לשלם לבת הזוג תשלום חודשי "רק" למשך 10 שנים הנותרות.

השוואה בין ביטוח חיים והכנסה למשפחה:

 

ביטוח חיים ריסק

ביטוח חיים הכנסה למשפחה

מי יקבל את כספי הביטוח?

מוטב/ים שיבחר הלקוח

מוטב/ים שיבחר הלקוח

כיצד ישולמו הכספים ?

תשלום חד פעמי

תשלומים חודשיים

לכמה זמן ישולם סכום הביטוח?

בפעם אחת  

לפי יתרת השנים שנותרו עפ"י

שינוי בתעריף הביטוח

מתייקר כל שנה

מוזל כל שנה

למי עוד כדאי לרכוש ביטוח הכנסה למשפחה?

  1. בני זוג שהתגרשו

הורה אשר משלם מזונות יוכל לדאוג לסכום ביטוח חודשי לילדיו למשך מספר שנים שאמור לשלם עבורם מזונות, כמו כן כל אחד מההורים הגרושים יכול לדאוג לבן/ת הזוג לסכום חודשי קבוע למס' שנים במקרה של פטירה על מנת להגן על עתידם הכלכלי של הילדים ולסייע להם בצרכים כגון: מימון לימודים, חתונה, רכישת דירה ועוד.

  1. מי שמעוניין להגדיל את פנסיית השארים מקרן הפנסיה שלו

בקרן פנסיה המשולמת באמצעות מקום העבודה קיימת קצבת שארים למשפחתו של עובד שנפטר, גובה הקצבה תלויה בשכרו של העובד, גיל ההצטרפות שלו ומסלול הביטוח שבחר. במידה וסכום קצבת השארים נמוך ואינו מספק או מכסה את מלוא שכרו של הלקוח – יוכל להגדיל סכום זה באמצעות "הכנסה למשפחה".

  1. מי שתומך כלכלית בהוריו

במקרה בו תומך הלקוח כלכלית באחד ההורים או בשניהם (מעביר סכומי כסף למחיה או סיוע חודשי בתשלום דיור מוגן/ מוסד סיעודי) יוכל לדאוג לבטח סכום חודשי זה שימשיך להיות משולם להם גם במקרה פטירתו.

  1. בני זוג המגדלים ילד עם צרכים מיוחדים

הורים המגדלים ילד עם צרכים מיוחדים יוכלו לדאוג להכנסה חודשית עבור בן הזוג שנותר לטפל בילד ולדאוג לרווחתו ולצרכיו המיוחדים.

שורה תחתונה

בין אם רכשתם כבר או שאתם שוקלים רכישת ביטוח חיים, אנו ממליצים לכם להיפגש עם סוכן הביטוח ולבחון את אפשרויות רכישת ביטוחי החיים ואופן התשלום למוטבים, ובעיקר לוודא כי הפוליסות והכיסוי תואמים את הצרכים האישים והמשפחתיים.

אנו בכנען נשמח לתאם לכם פגישה מקיפה בנושא- עם סוכן בעל רישיון פנסיוני שילווה אתכם ביידע הנדרש, ובתכנון ביטוחי מקיף כולל יישום הפעולות אל מול חברות הביטוח .

להשארת פרטים לחצו כאן.