חברת הביטוח מציעה לכם לעבור לכיסויי הבסיס החדשים בביטוח הבריאות שלכם, לעבור או לא לעבור? זאת השאלה…

משרד האוצר השיק רפורמת בריאות חדשה שנכנסה לתוקפה בחודש אוקטובר 2023. מטרות רבות עמדו מאחורי המהלך , וביניהם הרצון להקל על ציבור המבוטחים בפוליסת הבריאות לבצע השוואות בין חברות הביטוח בקלות וביעילות ולהבין היטב את ההבדלים בין הכיסויים שמציעות החברות השונות.

פוליסת הבריאות כוללת רובד בסיסי שמורכב מ3 כיסויים, שמכסים בעצם אירועים משמעותיים, שעלות המימון שלהם היא מהגבוהות ביותר, ולרוב האנשים לא קיימת האיתנות הפיננסית לממן אותם:

כיסויי הבסיס לאחר רפורמת אוקטובר 2023

לפני הרפורמה, שלושת כיסויי הבסיס היו שונים בין חברות הביטוח השונות, הן בהיבט סכומי הביטוח שניתן היה לקבל בכל כיסוי, והן בהיבט הרכב הכיסוי והמקרים אותם ניתן היה לתבוע בקרות אירוע רפואי.

החל מאוקטובר, הושקו 3 כיסויי בסיס אחידים מה שאומר שכל חברות הביטוח בישראל מציעות בדיוק את אותם כיסויים, כאשר השוני בין החברות הוא רק במחיר.

עבור רוב האנשים, שאינם מכירים לעומק או מבינים את ההבדלים בביטוחי הבריאות, מדובר בהקלה של ממש בבואם לבחון הצטרפות לביטוח בריאות מבין מספר חברות ביטוח, היות והכיסויים אחידים, כל שנותר הוא לבחון את המחיר ואת איכות השירות וניהול התביעות של חב' הביטוח.

מה שעוד מאפיין את הכיסויים החדשים הוא התייקרות התעריפים, כל חב' הביטוח ייקרו את התעריפים החדשים וזאת בנוסף לשינוי הכיסויים בהתאם לחוזר משרד האוצר שהגדיר את תוכן הכיסויים ואת התקרות אותם יכולה לשלם חב' ביטוח בכל סוג של אירוע רפואי.

מכתבים לבעלי כיסויי בסיס שנרכשו טרום אוקטובר 2023

חברות הביטוח, החלו בשליחת מכתבים לכל מבוטחי פוליסת בריאות, אשר רכשו את שלושת כיסויי הבסיס לפני הרפורמה.

במכתב מציעה חב' הביטוח ללקוחותיה לשקול מעבר מכיסויי הבסיס הקיימים לכיסויים האחידים, כאשר המעבר לכיסויים החדשים יבוצע תוך שמירה על הרצף הביטוחי של הלקוח (ללא צורך במילוי הצהרת בריאות חדשה) אלא אם הפוליסה החדשה כולל כיסויים או סכומי ביטוח שלא היו לו בפוליסה הקיימת ובמידה וכן תדרוש החברה הצהרת בריאות רק על הכיסויים החדשים/ על סכום הביטוח העודף.

במידה ובפוליסה קיימת למבוטח הנחה, עליו לקחת בחשבון שבמידה ויעבור לכיסויים החדשים יבוטלו ההנחות הקיימות ויוכל ליהנות מהנחות במתווה החדש שמציעה חב' הביטוח.

איך אפשר לקבל החלטה מושכלת האם לעבור או לעבור לכיסויים החדשים?

כדי לסייע למבוטחים בקבלת ההחלטה הנכונה עבורם, מפרטת חב' הביטוח במכתב את ההבדלים בין הכיסויים הקיימים לחדשים ב2 היבטים:

  • הבדלים בתעריף הביטוח החודשי– באמצעות טבלה המפרטת את העלויות הנוכחיות לכל כיסוי בנפרד, לעומת העלויות החדשות לכיסויים האחידים שאליהם ניתן לעבור, להלן דוגמא:

  • הבדלים בתנאי הכיסויים– באמצעות טבלה המפרטת מה כולל כל כיסוי נוכחי בנפרד, לעומת מה כוללים הכיסויים החדשים האחידים אליהם יוכל לעבור.

שורה תחתונה:

אם קיבלתם מכתבים מחב' הביטוח, אל תניחו אותם בצד ללא טפול מתאים.

צרו קשר עם סוכן הביטוח והבינו את המשמעויות בהיבט הכיסוי הביטוחי ובהיבט ההבדלים בעלויות, וקבלו החלטה מושכלת תוך ניהול סיכונים מחושב לגבי סוג הכיסוי המתאים עבורכם.

אנחנו בכנען מעמידים לרשותכם את המומחים שלנו, לכל שאלה או סיוע הנדרש, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר, ובעלי הרישיון שלנו ישמחו לנתח יחד אתכם את פוליסת הבריאות שברשותכם כולל פרמטרים החשובים לכם ולבני משפחתכם, ובמידת הצורך לטפל גם ביישום החלטתכם מול חברות הביטוח    לינק השארת פרטים