חיסכון לכל ילד

משרד האוצר והביטוח הלאומי הוציאו לדרך את תכנית חיסכון לכל ילד. החל מה-1 בינואר 2017 מפקידה המדינה 50 ש”ח בכל חודש עבור כל ילד עד גיל 18 וזאת בנוסף לקצבת הילדים החודשית המשולמת להורים מדי חודש. הסכום שייצבר במהלך שנים אלו ינוהל בתכנית חיסכון בבנק או בקופת גמל בהתאם לבחירת ההורים.

ניתן להוסיף לחיסכון של כל ילד עוד 50 ₪ בחודש מקצבת הילדים שמשולמת עבורו, כך שסכום החיסכון יוכפל, ויעמוד על 100 ₪ בחודש. ההורים יוכלו לבחור היכן ינוהלו כספי החיסכון של הילדים, בקופת גמל או בבנק, ובאיזה מסלול יושקעו הכספים, מתוך רשימת קופות הגמל והבנקים שנבחרו.

את הבחירה, אתם ההורים יכולים לבצע באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי – חיסכון לכל ילד.

תהליך ההצטרפות הוא קל ופשוט אך מותנה בכך שאתם יודעים במה לבחור.

לנו אסור לייעץ לכם ללא פגישה אך בכל זאת ננסה לתת כללי אצבע:

הפקדות לקופת גמל או לבנק?

קופות הגמל מנוהלות בשוק ההון ולטווח ארוך עשויות להניב תשואה גבוהה, נסייג ונאמר שיתכנו גם ירידות בדרך ולכן אורך תקופת החיסכון הוא משמעותי.

מסלולי החיסכון הבנקאיים מאפשרים שתי אפשרויות מסלול עם תחנת יציאה כל חמש שנים או ללא תחנות יציאה. כל המידע לגבי הריבית שמציעים הבנקים השונים מופיעים באתר הביטוח הלאומי.

מה יקרה אם לא תבחרו לאן להפקיד בתכנית חיסכון לכל ילד?

במידה ולא תבחרו את סוג התוכנית לילדיכם, האוצר יעביר את החיסכון למסלול ברירת מחדל והכללים הם שהחיסכון עד גיל 15 עובר לקופת גמל ומעל גיל 15 לתוכנית בנקאית. ניתן להבין מהחלטה זו מה האוצר חושב לעניין פוטנציאל התשואה.

באשר לבית ההשקעות הנכון לניהול קופת הגמל, מצ”ב השוואה מעודכנת של המסלול בסיכון מוגבר בין הגופים הרלוונטיים (לגבי קופות בסיכון בינוני- בשל המעבר למודל צ’יליאני לרוב הגופים אין רקורד תשואות שניתן להציג). ההשוואה היא לפי התשואה הממוצעת לשנה לפי חתך שנים (שנה אחרונה, שלוש שנים וחמש שנים) וכן מצורפת טבלה המציגה את הפער המצטבר בחמש שנים בין הגופים.

האם ניתן לעבור בין הגופים והמסלולים השונים?

חשוב לציין כי ניתן לעבור בין הגופים השונים והמסלולים בכל עת כך שההחלטה אינה לכל החיים. לדוגמה: ניתן להתחיל במסלול בסיכון מוגבר ולקראת התקופה בה עתידים להשתמש בכספים להקטין חשיפה למניות ולעבור למסלול סיכון מועט.

גמל-נט: השוואת תשואות קופות גמל

 

דוגמא לאישור שתקבלו במייל לאחר הרישום:

שלום רב,

 

הרינו לאשר בקשתך לעדכון

הנתונים בתכנית החיסכון ל-4 ילדיך מיום 06/12/2016.

כספי התוכנית עבור כל ילדיך יועברו לאלטשולר שחם

במסלול חוסכים המעדיפים סיכון מוגבר.

לתוכנית החיסכון יופקדו בהתאם לבקשתך 50 ש”ח נוספים מתוך קצבת הילדים עבור כל

אחד מ-4 ילדיך בכל חודש מ-1/2017.

אישורים שנתיים מפורטים אודות ההפקדות והרווחים

יישלחו אליך מאלטשולר שחם.

אנו מודים לך על ביצוע

פעולה זו באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי,

ומקווים כי מצאת את

השירות יעיל ונוח.

 

בכבוד רב,

המוסד לביטוח לאומי

 

לקבלת ייעוץ והכוונה, צרו קשר עם המומחים של כנען!