טסים לחו"ל בראש שקט

טסים לחו"ל בראש שקט

את תכנון החופשה בחו"ל אנו מתכננים לרוב בקפידה זמן לא מועט לפני הנסיעה עצמה: מחליטים על היעד, משווים מחירי טיסות, בתי מלון, מכינים מסלולים לטיול וביקורים באתרי חובה במדינה ואת אחד הדברים החשובים ביותר: רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל אנו מבצעים לרוב ברגע האחרון ומבלי להקדיש לכך מחשבה או להבין באמת מה כוללת הפוליסה שרכשנו והאם מכסה אותנו היטב אל מול אירועים בלתי צפויים שלא לקחנו בחשבון ועלולים בהחלט לשבש את כל חווית החופשה המתוכננת.

בשנתיים האחרונות ולאור התפרצות נגיף הקורונה בוצעו עדכונים בפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל ונראה כי המודעות לרכישת ביטוח זה עלתה משמעותית על אף שמטרת הפוליסה לדאוג לנו לכיסוי הוצאות הנובעות משלל אירועים בלתי צפויים ומשמעותיים שעלולים להותיר אותנו מול חוסר אונים ועם הוצאות גדולות ולא מתוכננות- במדינה אליה נסענו.

במאמר זה נפרט על הצורך בביטוח נסיעות לחו"ל, מה הוא כולל, למי מיועד, ובעיקר כיצד נתאים את הביטוח למטרת הנסיעה, לגיל הנוסעים ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי, ולהיסטוריה הרפואית שלנו. נבחן את הנקודות שעלינו לשים אליהם לב לפני רכישת פוליסת נסיעות לחו"ל.

מהו ביטוח נסיעות לחו"ל?

מטרת הפוליסה הינה רכישת כיסוי/ים אשר יסייעו לנו לממן הוצאות כספיות שלא תוכננו ונובעות מאירוע רפואי בלתי צפוי ומתאונה שאירעו בחו"ל-  וכן מהוצאות שאינן רפואיות ונובעות מביטול טיסה, הארכה/ קיצור שהייה, איבוד מטען וחפצים יקרי ערך שלקחנו איתנו ועוד. הפוליסה כוללת רובד ראשון של כיסויי בסיס (בעיקר רפואיות) ורובד שני של הרחבות הניתנות לרכישה בתוספת תשלום.

רובד בסיס- הוצאות רפואיות:

בחיי היום יום כולנו רגילים לצרוך שירותים רפואיים באמצעות קופות החולים אך מרגע שעזבנו את הארץ- שירותים אלו כבר אינם חלים עלינו וכאן נכנסת לתוקף פוליסת הביטוח- שתספק כיסוי לאותן הוצאות רפואיות שלא יכולנו לצפות מראש. במידה והנוסע זקוק לטפול רפואי בחו"ל כגון: ביקור בבית חולים, אשפוז, תרופות ועוד העלויות יכולות לנוע בין מאות דולרים ועד כמה אלפי או מאות דולרים.

למה לשים לב? במידה והנכם חולים במחלות קיימות כגון: מחלות לב, סרטן, אפילפסיה ומחלות כרוניות אחרות- יש להצהיר על כך בהצהרת הבריאות שתמלאו עבור חב' הביטוח ולרכוש הרחבה מתאימה מסוג: כיסוי/ החמרה עבור מצב רפואי קיים.

הרחבת קורונה:

לצד סיכונים והוצאות רפואיות, הידבקות בקורונה עלולה לחשוף אתכם להוצאות גבוהות הן בהיבט הרפואי והן בהיבט הכספי: לדוג' עקב הידבקות לפני טיסה וכתוצאה מכך ביטול כרטיסי הטיסה ללא קבלת החזר כספי מחברת התעופה, ומצד שני עקב הארכת שהיה במדינה הזרה עקב הידבקות במחלה לאחר הגעה אליה- ועקב כך הוצאות נוספות של בית מלון, הוצאות שהיה ושינוי הטיסה חזרה.

למה לשים לב? לרכישת הרחבת קורונה בסכום פיצוי מספק אשר יכסה הוצאות שנבעו מהדבקה ו/או בידוד שנדרש להיות בו הנדבק -וההוצאות הנלוות מכך.

הרחבה לכבודה מטען וחפצים:

מי מאיתנו לא חווה על בשרו, או שמע מחבר/ קרוב משפחה על מצב בו לאחר הנחיתה התברר כי המטען והחפצים האישיים בו נגנבו, אבדו, או התעכבו. לצד ההפסד הכספי  מתלווה עוגמת נפש ושיבוש כל התוכניות וההתרגשות מהנסיעה. בעיקר במקרה בו הנכם טסים עם מטען הכולל חפצים בעלי ערך כספי/ סנטימנטלי גבוה- חשוב לרכוש הרחבה לכבודה. 

למה לשים לב? ביטוח כבודה אינו כלול ככיסוי בסיס בפוליסת נסיעות לחו"ל ויש לרכוש אותו כהרחבה. הוא אינו כולל את כל הפריטים לדוגמא: מחשב נייד ו/או טלפון נייד אינם כלולים ובמידה וחשוב להיות מכוסים גם עליהם יש לרכוש הרחבה נוספת.   

ביטוח נסיעות גיל הזהב:

ככלל, חברות הביטוח מבטחות נוסעים מגיל 0 ועד גיל 85 לערך, כאשר העלות לאדם צעיר מוזלת יותר מעלות לאדם מבוגר. אדם מגיל 6 ומעלה שנחשב לאדם בריא וללא מחלות רקע לא ייתקל במגבלות חריגות, אך ניתן להגיד כי בקבוצת גיל זו קיימת שכיחות גבוהה למחלות כרוניות ונטילת כדורים באופן קבוע מה שמעלה את הסיכון של חברת הביטוח לתביעות מרובות ומשכך התעריף גבוה בהתאם.

למה לשים לב? חשוב להצהיר ולענות בגילויי לב ובשקיפות לכל השאלות בהצהרת הבריאות שכן בזמן תביעה חברת הביטוח רשאית לבחון את התיק הרפואי של המבוטח בקופות החולים ולבחון אם לא הסתיר מידע בהצהרת הבריאות . הפוליסה הבסיסית לא תכלול כיסוי לתביעה הנובעת ממצב רפואי קיים של המבוטח או בהחמרתו ויכול לרכוש הרחבה לכיסוי הוצאות עקב מצב רפואי קיים/ החמרתו .

מבנה פוליסת נסיעות לחו"ל כולל דוגמאות להרחבות הניתנות לרכישה

כיסויי בסיס

הרחבות מומלצות

הוצאות רפואיות:

תרופות, אשפוז, הטסה רפואית לארץ, הטסת מלווה מישראל, טיפולי חירום שיניים

כיסוי לבעלי מחלות קיימות:  

כיסוי לחולים במחלות כגון: לב, אפילפסיה, סרטן, דיאליזה ומכסה הוצאות רפואיות הנובעות מהחמרה במצב הרפואי הקיים.

נשים בהריון- עד שבוע 12:

כיסוי להוצאות רפואיות עקב סיבוכי הריון שהתגלה בחו"ל (עד שבוע 12 )

נשים בהריון- עד שבוע 32:

כיסוי להוצאות רפואיות עקב סיבוכי הריון. הרחבה ניתנת לרכישה עד שבוע 32 להריון. ומכסה הוצאות רפואיות הקשורות באם ובעובר.

לא קיים

ביטוח כבודה וציוד אישי:

כיסוי לתכולת מזוודה וציוד אישי כגון מחשב וטלפון נייד, איחור מזוודות ומטען, שחזור מסמכים ודרכון .

לא קיים

כיסוי קורונה:

כיסוי להוצאות הנובעות מנגיף הקורונה: הוצאות רפואיות, ביטול/ הארכת שהות, ביטול טיסה ועוד.

לא קיים

כיסוי ספורט אתגרי, ספורט חורף, תחרויות ספורט:

כיסוי להוצאות רפואיות הנובעות מפעילויות אלו.

כיסוי לנזקי צד ג': הכולל נזקי רכוש, ונזקי גוף לצד ג'

 

פרמטרים שמשפיעים על עלות הביטוח:

משך השהיה- ככל שארוך יותר כן המחיר יורד.

אופי הטיול- במידה ומשולב בנסיעה ספורט אתגרי/ טיול אופנועים/ סקי ועוד.

מצב רפואי- אדם שסובל ממחלות לב, או נוטל כדורים באופן קבוע.

גיל הנוסע- במידה ומדובר בנוסע מבוגר, שנוטל כדורים באופן קבוע, ובעל בעיה רפואית כגון מחלות לב 

שורה תחתונה מה לעשות?

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מורכבת מפרמטרים רבים וחשובים שיש לקחת בחשבון: משך השהייה, אופי הטיול/ הטיסה, מצב רפואי קיים של הנוסע, גילו ועוד. כנען מתמחה בביטוח נסיעות לחו"ל לכלל האוכלוסייה ובפרט בפוליסות לבני הגיל השלישי, באמצעות צוות מקצועי בעל ניסיון רב שנצבר בהליכי חיתום רפואי מול חברות הביטוח השונות- נשמח להתאים לכל לקוח את הפוליסה האישית בהתאם לגילו, מצבו הרפואי, מטרת הנסיעה ומאפיינים רלוונטיים וחשובים לו.  לאחר הבנת מרכיבי הפוליסה הנדרשים נפעל להשוואת מחירים מול חברות הביטוח השונות, ולהקטנת תוספות פרמיה הנדרשות עקב סיכונים ותוספות מבוקשים. מכאן לכם רק נשאר לעלות על המטוס בראש שקט וליהנות מהטיסה/ מהחופשה שתכננתם. ולכל מקרה שלא יבוא אנו עבורכם כאן בארץ לטפול בכל פניה או תביעה בצורה המהירה והיעילה ביותר.