אפשרויות להשגת מימון: החלת ותק בקרנות השתלמות

אם יש לכם מספר קרנות השתלמות שלפחות אחת מהן נזילה, ולפחות אחת מוגדרת 'של שכיר', באפשרותכם לרכז את הכספים ולבצע משיכות

אם אתם זקוקים במהירות לכסף מזומן, יש לכם כמה וכמה אפשרויות. אחת מהן היא למשוך כספים מחסכונות שונים. זו בוודאי לא החלטה אידיאלית, לא כל שכן מומלצת, שכדאי להישמר ממנה ככל שניתן, אך לעיתים אין ברירה.

משיכת כספים אפשרית רק מחסכונות נזילים. אם יש לכם קרן השתלמות נזילה (עברו 6 שנים ממועד תחילת החיסכון, או 3 שנים אחרי גיל הפרישה לאשה או גבר) תוכלו למשוך ממנה כספים.

אבל מה קורה כאשר אתם זקוקים ליותר ממה שיש לכם בקרן ההשתלמות הנזילה?

החלת ותק בקרנות השתלמות

אם יש לכם קרנות השתלמות נוספות, שעדיין אינן נזילות, באפשרותכם לבצע 'החלת ותק'.
במילים פשוטות: אתם מחילים את הוותק של הקרן הנזילה על הקרנות שאינן נזילות, וכך יכולים למשוך גם מהן כספים, תוך שמירה על חלק מהטבות המס המגיעות לכם.

החלת ותק – איך זה עובד?

במידה והחלטתם לבצע החלת ותק, עליכם לפעול לפי ההנחיות. מדובר בהליך בירוקרטי הכולל פנייה לקרן הנזילה, קבלת אישור, ופנייה לקרנות שאינן נזילות. לאחר אישור סופי, הכספים ירוכזו בקרן הנזילה ואז ניתן למשוך ממנה את הכספים במלואם או בחלקם.

לתשומת לב, עלול להיות מצב בו לא יינתן אישור.

התנאים הדרושים להחלת ותק

לפחות אחת מקרנות ההשתלמות המעורבות בתהליך היא קרן המוגדרת 'של שכיר'. לא ניתן לבצע החלת ותק כאשר כל קרנות ההשתלמות מוגדרות 'של עצמאי'.

לא בוצעו משיכות פטורות ממס מהקרן הנזילה. קרן נזילה שכבר נמשכו ממנה כספים אינה יכולה לשמש להחלת ותק.

עם ביצוע החלת הוותק לא ניתן עוד להפקיד כספים בקרן הנזילה, היא משמשת מעתה רק למשיכות.

ניתן לבצע החלת ותק רק פעם אחת בכל קרן השתלמות נזילה.

קבלו ייעוץ

האפשרות להחלת ותק נועדה לספק למי שזקוק לכך אפשרות למימון בתנאים נוחים יחסית, אך כאמור "המחיר" של שבירת חסכונות הוא בעייתי בלשון המעטה.

קיימות אפשרויות נוספות כגון הלוואות בתנאים מועדפים כנגד חיסכון פנסיוני, ומומלץ לשקול אפשרויות אלו לפני שמחליטים לשבור חסכונות.

אנחנו כאן לשירותכם.