מהי הרחבת "ערך קרקע" בביטוח הדירה ולמה הוא משתלם עבורכם?

לרבים מאיתנו קיים ביטוח מבנה לדירה, בין אם רכשנו אותו כתנאי לקבלת משכנתא מהבנק, או אם רכשנו באופן עצמאי מתוך הבנה לחשיבות ביטוח הדירה והמבנה שברשותנו.

ביטוח מבנה נועד להגן עלינו מפני שורה של אירועים העלולים לגרום לנזקים גדולים בנכס כגון שריפה ורעידת אדמה -ובמקרה של נזקים אלו ,חברת הביטוח תשלם לנו את עלות הנזק שלעיתים יכול להגיע למאות אלפי שקלים, יש לקחת בחשבון כי בביטוח מבנה לא קיים כיסוי לקריסת המבנה שנבע מליקויי בניה, בלאי או עייפות החומר שגרמו לקריסתו.

במאמר זה נבין את ההבדל בין ביטוח מבנה בסיסי, לבין "ביטוח סכום נוסף בבית משותף" הידוע גם בשמו "ביטוח ערך קרקע" ונבין מדוע לא נוכל להיות רגועים באמת, במידה ורכשנו את הביטוח הבסיסי למבנה בלבד, מבלי לרכוש הרחבת "ביטוח ערך קרקע" היות במקרה נזק הביטוח הבסיסי ידאג לנו לפיצוי כספי בסך עלות בניית הדירה מחדש ולא לפיצוי בסך שוויה המלא של הדירה שלנו! אם כך, מה ההבדל בין הכיסויים? ובאילו מקרים נקבל פיצוי מלא או חלקי עבור הנזקים?

נמחיש זאת באמצעות דוגמא:

נניח שבבעלותכם דירה ששוויה בשוק למכירה הוא 2,500,000 ₪ , סכום זה מורכב ממרכיב עלות בניית הדירה עצמה: 900,000 ₪ , ומערך הקרקע עליו נבנתה הדירה (ערך זה שונה בין עיר לעיר ובין שכונת מגורים אחת לאחרת), עכשיו נדמיין מצב בו עקב רעידת אדמה נגרם נזק משמעותי לבניין ורוב הדירות נהרסו והמבנה קרס או עומד בפני סכנת קריסה, ואנחנו זקוקים לכסף על מנת לבנות את הדירה שלנו מחדש.

 איך מתקדמים מכאן?  2 אפשרויות:

הלכה למעשה :

 אם אין ברשותכם ביטוח מבנה– לא תהיו זכאים לכל פיצוי כספי במקרה שכזה.

במידה וקיים לכם ביטוח מבנה סטנדרטי ללא הרחבת "ערך קרקע"-  תהיו זכאים מחב' הביטוח לסכום השיפוי של סכום ביטוח המבנה שביטחתם  וסכום זה נמוך מערך הדירה בשוק למכירה, ואתם תלויים בדיירים האחרים שאינם מבוטחים בכך שישלמו מכספם עבור בניית חלקם בבניין.

במידה ורכשתם הרחבת "ערך קרקע"- חברת הביטוח תשלם לכם סכום ביטוח נוסף  על סכום שמוסכם מראש ומופיע בפוליסה תחת הסעיף הזה  . כך שההחלטה בידיכם האם לקחת את הכסף ולרכוש דירה אחרת במקום דירה זו, או להשתמש בכסף בכל דרך שתבחרו.

שימו לב כי קיימת מגבלה לסכום ערך קרקע שניתן לרכוש: עד למכפלה של פי 4 מסכום ביטוח המבנה שרכשתם!  דהיינו אם סכום לביטוח המבנה שרכשתם הוא 500,000 ₪ תוכלו לרכוש הרחבת "ערך קרקע" עד לסכום של 2,000,000 ₪ בלבד. והסעיף כפוף לסיכונים שמכוסים בפוליסה התקנית של חברת הביטוח .

כיסוי "ערך קרקע"- רלוונטי וחשוב במיוחד בבניינים משותפים בהם הדיירים תלויים אלו באלו, כמובן שאם ברשותכם בית פרטי– ואירע נזק לבית, תקבלו מחב' הביטוח סכום ביטוח נוסף . כאן המצב פשוט יותר שכן אינכם תלויים בדיירים נוספים, חשוב לציין כי נזק/ הרס בניין הנובע מלקויות בניה/ עייפות החומר אינו מכוסה .

שורה תחתונה-

אם אתם מחזיקים בדירה בבניין משותף, חשוב מאד לרכוש ביטוח מבנה שיעניק לכם פיצוי בגין נזקים העלולים להתרחש עקב אסונות טבע, או עקב אסון הנובע מטעות אנוש, ובעיקר שימו לב להרחבת  "ערך קרקע" שיכולה למנוע הפסדים כספיים, תלות בבעלי דירות נוספים בבניין, ועוגמת נפש לא מעטה.

ביטוח "ערך קרקע" היא כיסוי שניתן להוסיף (בתשלום נוסף) לכל ביטוח מבנה/ דירה ואנו בכנען נשמח לתאם לכם פגישה עם סוכן מומחה מטעמנו, לפגישה מקיפה אודות התיק הביטוחי שלכם, כולל ביטוח המבנה ,במטרה להגדיר את צרכי הביטוח שלכם ולבצע את ההתאמות הנדרשות, בפגישה תבינו על מה אתם מבוטחים ועל מה לא, ותקבלו את ההחלטה המתאימה לצרכים האישיים והמשפחתיים שלכם.

לינק השארת פרטים