מנהלים סיכונים בקופות שלכם

מנהלים סיכונים בקופות* שלכם

כאשר יש ירידות שערים, משקיעים רבים מוכרים את ניירות הערך שלהם, ומפספסים את התשואה האסטרטגית בטווח הארוך. כיצד נמנעים מכך? ואיך מזהים את הסיכונים אליהם חשופה הקופה שלכם?

שוק ההון הוא מקום בו יש הזדמנויות רבות לרווחים ותשואה, אך בד בבד יש גם הסתברות לא מבוטלת להפסדים. ניהול אסטרטגי של תיק השקעות דורש הבנה בסיכונים העיקריים, אליהם הכסף שלנו חשוף. זה נשמע מובן מאליו, אבל לעיתים ראוי להיזכר, כי השלב הראשוני והבסיסי ביותר – הוא מיפוי הסיכון של תיק ההשקעות ופיזור הסיכון.

לדברי עודד רחלי, מנכ"ל קבוצת 'כנען', בזכות ייעוץ מקיף שביצע מומחה פיננסים, התגלה לקוח אשר נגבו לו דמי ניהול גבוהים יחסית על קרנות ההשתלמות והגמל שלו. הלקוח לא עקב בצורה סדירה אחר ביצועי התיק, ולאחר הייעוץ הומלץ לו לנייד את הקופות לחברת ביטוח אחרת. "הוזלנו משמעותית את דמי הניהול ושיפרנו את הביצועים – פער של יותר מ-4% רק ב12 החודשים האחרונים, בשווי של 32,000 ₪ או יותר עבור חיסכון הלקוח".

עודד אף הסביר על חשיבות היכולת לעקוב אחר החסכונות וסיפר כי הלקוח קיבל גישה לאיזור האישי שלו וכיום הוא מבצע בקרה סדורה אחר החסכונות שלו. "חשוב לציין, שתיק ביטוחים מצריך תחזוקה כל שנתיים- שלוש שנים, חשוב לעדכן את התיק במוצרים המעודכנים ביותר, בטכנולוגיות הרפואיות החדשות, לעדכן מחדש את רמת ההנחות בתיק ובמידת הצורך לבטל כיסויים מיותרים שכבר לא רלוונטים עקב השינויים המשפחתיים".

כיצד אנחנו ב'כנען' מסייעים לכם בהחלטה על מה להשקיע ובאיזה מסלול? בשיחה טלפונית או מפגש, נבין מהם רצונותיכם:

  • נפגיש אתכם עם מערך ייעודי של מומחי סיכונים
  • נבצע באופן שוטף ניתוח תיקים ללקוחות ברמת התא המשפחתי כולו
  • נשווה את המוצרים שלכם מול כל החברות הרלוונטיות בענף
  • נבצע עבורכם איזון בין רמת הכיסוי הטובה ביותר לרמת המחירים המשתלמת ביותר


במסגרת הניתוח, יוצגו לכם המוצרים המיותרים, הכיסויים הכפולים והאפיקים החסרים להשקעה בתיק שלכם,  ביחס למצב הכלכלי והמשפחתי המשתנה עם השנים ( לידה, לימודים, שינויים ברמת ההכנסה ועוד). לאחר שנבין את התמונה המלאה, נפרוס בפניכם שלוש אפשרויות מובילות, בראי תשואות ודמי ניהול  –ונוכל יחד לקבל החלטה מושכלת.

*המילה קופות כוללת קופות גמל, פנסיה, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, גמל להשקעה, תיקון 190, פוליסה פיננסית, השקעות אלטרנטיביות.

רוצים לדעת עוד על האופן בו אנו מבצעים ניהול סיכונים? הסוכנים שלנו ב'כנען' זמינים לכם לכל שאלה.