משבר הביטוחים הסיעודיים בקופות החולים ולמה חשוב שתיערכו כלכלית למצבי חירום רפואיים

המשבר המתמשך בתחום הביטוחים הסיעודיים בקופות החולים והאיומים לביטולם מעמידים בסימן שאלה את היכולת של הציבור לקבל פיצוי כלכלי במקרה של צורך בטיפול סיעודי. מצב זה מדגיש את הצורך הקריטי בתכנון פרישה נכון ויצירת חיסכון שמיועד לאירועים בלתי צפויים, דוגמת מצב סיעודי או גילוי מחלות קשות, שעלות הטיפול בהן עלולה להיות גבוהה במיוחד.

בעשור האחרון, חלה עלייה חדה במספר המבוטחים הזקוקים לטיפול סיעודי, מה שמוביל לעומסים כלכליים כבדים על קופות החולים. כתוצאה מכך, מופעלים לחצים מצד המערכת לבטל או לצמצם את הפיצויים שמעניקים הביטוחים הסיעודיים הקיימים בקופות החולים.

לאור האיומים הללו, הציבור עלול למצוא את עצמו ללא כיסוי ביטוחי מספק לטיפול סיעודי, שעלותו יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, מה שמגביר את החשיבות של תכנון כלכלי והכנת חיסכון אישי למקרים כאלה.

טיפול סיעודי: הוצאה שצריך להתכונן אליה

המצב הסיעודי הוא אחד מהאירועים הבלתי צפויים שעשויים לקרות לכל אחד מאיתנו, והוא יכול להיות תוצאה של הזדקנות, מחלות, או פציעות. עלות הטיפול הסיעודי, אם בבית או במוסד מתאים, עשויה להגיע לכ16,000 ₪ לחודש בממוצע.

נכון להיום, קופות החולים מציעות ביטוח סיעודי המספק פיצוי כספי נמוך יחסית ,עד 5,000 ₪ לחודש למשך 5 שנים בלבד, ואם יתממשו התחזיות לבטל את הביטוחים הללו הדבר יחייב כל אזרח במדינה לקחת אחריות על עתידו הכלכלי.

למי שרכש בעבר ביטוח סיעודי פרטי דרך חברות הביטוח, קיים פתרון חלקי, וחשוב שיבחן את גובה הפיצוי החודשי שרכש, ואת כמות השנים שישולם הפיצוי, ולמי שלא רכש בעבר, כבר אין דרך לרכוש כיום היות והתוכניות הופסקו לשיווק בשנים האחרונות.

אם ביטוח סיעודי לא יהיה זמין כעת גם דרך קופות החולים, המשמעות היא שהעלויות יפלו על המשפחה או על האדם עצמו, ולכן חשוב להיערך לכך ולהכין חיסכון נפרד שישמש למצבים כאלה.

יצירת קרן חיסכון מיועדת לטיפול סיעודי יכולה להבטיח לכם ולמשפחתכם אפשרות להתמודד עם הוצאות לא צפויות מבלי לפגוע באיכות החיים שלכם ושלהם.

חיסכון למצבי חירום: מימון לטיפול במצב רפואי קשה ובמחלות חשוכות מרפא

מלבד טיפול סיעודי, מצבים רפואיים נוספים, כגון גילוי מחלה קשה, עלולים להטיל עול כלכלי משמעותי. טיפולים חדשניים, תרופות מיוחדות שאינן כלולות בסל הבריאות, והצורך בשיקום עלולים לדרוש סכומים ניכרים.

רכישת ביטוחים כגון: ביטוח בריאות וביטוח מחלות קשות יכולים להקל באופן משמעותי על העומס הכלכלי, ולאפשר לכם לקבל את הטיפול הטוב ביותר מבלי להיכנס לחובות או לוותר על הוצאות אחרות.

גם כאן, במידה והכיסוי הנרכש הוא חלקי, או שלא התקבלתם לרכישת ביטוח עקב בעיות רפואיות קיימות, חשוב להיערך עם סכומי כסף ייעודיים לטובת הנושא.

אירועים בלתי צפויים נוספים שדורשים היערכות כספית

בנוסף למצבים רפואיים כמו טיפול סיעודי ומחלות קשות, חשוב להיערך גם לאירועים בלתי צפויים נוספים, כמו :

  1. אובדן כושר עבודה – תאונה או מחלה העלולים לפגוע ביכולת שלכם לעבוד ולהתפרנס.
  2. הוצאות בלתי צפויות על ילדים או בני משפחה – תמיכה כלכלית בבני משפחה, לדוגמה במצבי משבר.
  3. הוצאות בלתי צפויות הקשורות לבית – תיקונים גדולים, תחזוקה או אובדן רכוש כתוצאה מאסון טבע .
  4. אבטלה-אובדן פתאומי של מקום עבודה עלול להוביל לאי ודאות כלכלית ולעומס כלכלי כבד על המשפחה. במציאות של שוק עבודה דינמי, משברים כלכליים או שינויים בלתי צפויים יכולים לגרום לאבטלה, שלעיתים נמשכת חודשים ואף שנים.

ביטוחים מתאימים וחיסכון ארוך טווח יכולים לספק תמיכה במקרה של אובדן כושר עבודה.

איך להתכונן מראש?

הכנה מוקדמת על ידי יצירת קרן חירום המסוגלת לתמוך בזמן של אובדן הכנסה או מצב רפואי מורכב- היא קריטית!

קרן זו תעניק לכם ביטחון כלכלי ותאפשר לכם להמשיך להתקיים בכבוד ולממן הוצאות מחיה בסיסיות ואף להשאיר אתכם במצב הכלכלי הנוכחי -עד ליציאה מהמצב הבלתי צפוי, מבלי להזדקק להלוואות או להיכנס לחובות.

כדי להבטיח לעצמכם פרישה מכובדת וביטחון כלכלי, אנו ממליצים לנקוט במספר צעדים:

השקעה בחיסכון פנסיוני: חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה מוקדם ככל האפשר, על מנת להבטיח קצבה שתספק לך הכנסה נאותה לאחר הפרישה.

יצירת קרן חירום: קרן זו צריכה להיות זמינה בקלות ולהכיל סכום המספיק לכיסוי הוצאות בלתי צפויות כמו טיפול סיעודי, תיקונים או אובדן הכנסה.

השקעה במוצרים פיננסיים מגוונים: השקעות במוצרים כמו קופות גמל, קרנות השתלמות ותיקי השקעות יכולים להגדיל את ההון לאורך זמן ולהבטיח לך עתיד כלכלי יציב.

 שורה תחתונה:

החיים מלאים באירועים בלתי צפויים – בין אם מדובר במצב סיעודי, מחלה קשה, אבטלה פתאומית או הוצאה בלתי מתוכננת אחרת. אף אחד לא יכול לחזות את העתיד, אבל מה שניתן לעשות הוא להיות מוכנים.

חיסכון כספי וביטוחים מתאימים- הם המפתח להתמודדות עם מצבים כאלה בצורה מכובדת, מבלי לוותר על איכות החיים או להיכנס למצוקה כלכלית. על ידי תכנון נכון ויצירת קרן חירום למקרים לא צפויים, תוכלו להבטיח לעצמכם ולמשפחתכם שקט נפשי ויכולת להתמודד עם כל אתגר שיבוא בדרככם.

תכנון הפרישה שלכם מתחיל עכשיו! לא בגיל הפרישה, ותכנון נכון לוקח בחשבון גם התמודדות עם מצבים בלתי צפויים.

אנחנו בכנען מעמידים לרשותכם את מומחי הפרישה והפיננסים שלנו, לכל שאלה או סיוע הנדרש, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר, ובעלי הרישיון שלנו ישמחו לנתח את מצבכם הפיננסי והפנסיוני ולשקול את כל הצעדים והפתרונות לפרישה טובה בהתאם לתוכניותיכם

לינק השארת פרטים