רפורמת הבריאות יצאה לדרך והנה למה לא כדאי לכם להתעלם מהמכתבים ששלחה לכם חברת הביטוח

לפני כחצי שנה, באוקטובר 2023, נכנסה לתוקפה רפורמת בריאות שיזם משרד האוצר ואגף שוק ההון. כשפורסמו סעיפי השינוי העתידיים עוד לא היה ברור כיצד יתורגמו הלכה למעשה בשטח, והנה חצי שנה לתוך השינוי, וחברות הביטוח כבר החלו בשליחת מכתבים והודעות לציבור שרכש ביטוח בריאות פרטי.

בשונה מאישורי מס שנתיים ששולחת חברת הביטוח, המכילים פירוט מצב נתון של מוצרי הפנסיה והגמל שלכם, אם קיבלתם מכתב מחברת ביטוח בנוגע לפוליסת הבריאות האישית והמשפחתית שלכם- כדאי מאד שלא תניחו את המכתב בצד מתוך מחשבה כי מדובר בעוד מכתב מידע רגיל מחברת הביטוח, ותבינו כי מדובר בהחלטות משמעותיות שאתם צריכים לקבל,  ובמקרה זה: גם אי קבלת החלטה אקטיבית, מהווה החלטה! והדבר ישפיע על תנאי הפוליסה שלכם ועל זכאותכם בכל הקשור לכיסוי שיעמוד לרשותכם בקרות אירוע בריאותי.

אנחנו בכנען החלטנו לעשות לכם סדר, ולמפות לכם את סוגי המכתבים שנשלחים אליכם מחברות הביטוח על מנת שתבינו את המשמעות ואת אופן הטיפול בהם:

הודעה על מעבר מכיסוי ניתוחים משקל ראשון לפוליסת משלים שב"ן :

חב' הביטוח נדרשת להודיע לכל מי שהצטרף לשב"ן באמצעות קופ"ח וקיימת לו גם פוליסת בריאות הכוללת כיסוי לניתוחים מ"שקל ראשון" (פוליסה בה תוכלו לתבוע את חב' הביטוח ולקבל החזר עבור ניתוח, גם אם הניתוח יכול להיות ממומן ע"י קופת החולים) כי יועבר באופן אוטומטי,  לפוליסת כיסוי לניתוחים "משלים שב"ן" (פוליסה בה תוכלו לתבוע את חב' הביטוח רק אם הניתוח לא מכוסה ע"י קופת החולים ).

מי יקבל את המכתב?

המכתבים יישלחו למי שחלים עליו כל התנאים הבאים:

  • מבוטחים בפוליסות פרט מסוג "ניתוחים שקל ראשון"
  • מבוטחים שהצטרפו לשב"ן באמצעות קופות החולים (לדוג': מכבי זהב)
  • הפוליסה נפתחה בין 1.2.2016-1.10.2023

מתי חב' הביטוח תעביר את המבוטחים לפוליסת משלים שב"ן?

פוליסות בריאות שנפתחו החל מ1.2.2016 הינן פוליסות המתחדשות כל שנתיים, מועד החידוש הבא של הפוליסות הוא ב1.6.2024 וזהו התאריך בו תעביר חב' הביטוח את מבוטחי "השקל הראשון" לכיסוי משלים שב"ן.

האם אפשר לסרב למעבר האוטומטי?

בהחלט כן, באפשרותכם להודיע לחברת הביטוח כי הנכם מעוניינים להישאר בפוליסת ניתוחים מ"שקל ראשון" ולבטל את ההעברה האוטומטית במספר דרכים:

  • ליצור קשר טלפוני עם נציגי שירות של חב' הביטוח
  • לשלוח את בקשתם באמצעות email ייעודי שהוקם לטובת העניין בחברת הביטוח
  • באמצעות סוכן הביטוח שלכם
  • בדרכים נוספות שתפרסם חב' הביטוח

תשומת ליבכם: ביטוחי הבריאות מתייקרים, כך שגם במידה ותחליטו להישאר בכיסוי "ניתוחים מהשקל הראשון" המחיר אותו תשלמו – יתייקר בהתאם לטבלת התעריפים החדשים שתצרף לכם חב' הביטוח למכתב.

אילו סוגי מכתבים תשלח חב' הביטוח ומתי?

לטובת ביצוע ההליך, פורסם בחודש מרץ 2024 חוזר שהסדיר את נושא העברת מבוטחים בין הפוליסות השונות, וכך הוגדרו 3 מועדים בהם תשלח חב' הביטוח מכתב בנוגע למעבר : 

עיצרו- פוליסה מתחדשת לפניכם!

בנוסף למכתבים הקשורים במעבר מפוליסת שקל ראשון למשלים שב"ן, כל מי שמבוטח בפוליסת בריאות החל מ1.2.2016 ואילך, נמצא  בעצם בפוליסה שמתחדשת כל שנתיים כאשר מועד החידוש הבא של פוליסת הבריאות הללו הוא ב1.6.2024.

המשמעות היא שחב' הביטוח יכולה במועד החידוש להודיע למבוטחים על עדכון  ו/או שינויים שביצעה במפרט הכיסויים הביטוחיים בפוליסה, ואף על ייקור ועדכון תעריפים חדשים בהתאם.

פעולת עדכון הפוליסות היא חשובה, ואף מיטיבה עם המבוטחים, שכן הרפואה מתקדמת כל הזמן ויש לעדכן שיפורים וחידושים גם בפוליסות הבריאות בהתאם, אך חשוב להבין כי במידה והתעריף החדש יעלה על 20% או 10 ₪ לחודש, חב' הביטוח חייבת לקבל את אישורכם בכתב .

במידה ולא תשלחו לחברה הודעת אישור על השינויים, חב' הביטוח לא תחדש לכם את פוליסת הבריאות, מה שאומר שאתם לא מבוטחים יותר.  

שורה תחתונה:

המעבר לפוליסת משלים שב"ן מצד אחד תקטין במעט את הפרמיה החודשית שתשלמו, היות ומדובר בכיסוי בו קודם תצטרכו למצות את זכויותיכם מול קופת החולים, ורק במידה ולא קיימת זכאות לבצע דרכם את הניתוח (אם הרופא לא נמצא בהסדר קופ"ח לדוגמא) תוכלו לבצע את הניתוח באמצעות חב' הביטוח, אך מצד שני השינוי גורר עימו התעסקות בבירוקרטיה מול קופות החולים זמני המתנה ארוכים יותר לתורים לניתוח ובדיקות מול רשימות רופאי הסדר על מנת להבין באמצעות מי יבוצע הניתוח: חב' ביטוח או קופ"ח.

אם קיבלתם מכתבים מחב' הביטוח, אל תניחו אותם בצד ללא טפול מתאים.

צרו קשר עם סוכן הביטוח והבינו את המשמעויות בהיבט הכיסוי הביטוחי ובהיבט ההבדלים בעלויות, וקבלו החלטה מושכלת תוך ניהול סיכונים מחושב לגבי סוג הכיסוי המתאים עבורכם.

אנחנו בכנען מעמידים לרשותכם את המומחים שלנו, לכל שאלה או סיוע הנדרש, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר, ובעלי הרישיון שלנו ישמחו לנתח יחד אתכם את פוליסת הבריאות שברשותכם כולל פרמטרים החשובים לכם ולבני משפחתכם, ובמידת הצורך לטפל גם ביישום החלטתכם מול חברות הביטוח   לינק השארת פרטים