הגעתם לגיל פרישה וממשיכים לעבוד? אתם יכולים כבר היום ליהנות מקצבה פטורה ממס!

בעולם העבודה המודרני, שבו חיי העבודה מתמשכים מעבר לגיל הפרישה המסורתי, הרעיון של "פרישה מדומה" צובר פופולריות בקרב מי שהגיעו כבר לגיל הפרישה כחוק (גיל 67 לגברים, וגיל 62.8 לנשים)

אזרחים רבים אינם מודעים לכך כי יכולים כבר מרגע הגעתם לגיל הפרישה- להתחיל למשוך את הקצבה מקופת הפנסיה שלהם ולנצל את הטבות המס המגיעות להם על הקצבה  וזאת בעודם ממשיכים לעבוד ולהרוויח משכורת .

פרישה מדומה

פרישה מדומה (באנגלית: Pretirement"  ") היא תהליך שבו אנשים ממשיכים לעבוד במקום העבודה, או מפחיתים בהדרגה את היקף עבודתם ובמקביל לכך מתחילים למשוך קצבה חודשית מהתוכנית הפנסיונית אליה הפקידו בשנות עבודתם.

חלקם נהנים מפטור מלא על הקצבה, או מפטור חלקי- בהתאם לגובה הקצבה שבוחרים לממש.

 משיכת קצבה חודשית במקביל להמשך עבודה

בפני עובד/ת שהגיעו לגיל פרישה כחוק – עומדות 2 אפשרויות:

  • המשך עבודה ללא משיכת קצבה חודשית מתוכנית הפנסיה: באפשרות זו ימשיכו לעבוד ולבצע את ההפקדות הפנסיוניות כרגיל למוצר הפנסיוני הקיים, וביום בו יפרשו ממקום העבודה יתחילו למשוך קצבה חודשית.

עצם דחיית משיכת הקצבה, תגדיל את הקצבה החודשית שיקבלו ביום בו יפרשו לגמלאות מכמה סיבות:  

  • המשך הפקדות שוטפות לחיסכון
  • צבירת תשואה על הצבירות הקיימות
  • מקדם הקצבה יהיה קטן יותר עקב דחיית משיכת הקצבה , מה שאומר שהקצבה החודשית גדלה

במקרה זה, ,העובד/ת לא ממשים את זכותם לפטור מתשלום מס על קצבה חודשית, היות ולא מושכים קצבה. את חישובי הפטור ייעשו רק ביום בו יפרשו, מאותו יום מאילך.

במקרים רבים, דחיית הקצבה מגדילה את הקצבה החודשית בסכום זעום לעומת סך הסכומים שיכלו למשוך בשנים הללו עד לפרישה, וזהו כסף שלא יוחזר אליהם בעתיד.

  • המשך עבודה ובמקביל גם משיכת קצבה חודשית מתוכנית הפנסיה: באפשרות זו, מתחילים למשוך את הקצבה החודשית מקופת הפנסיה, מנצלים את הפטור המקסימלי בגובה קצבה חודשית של 4,903 ₪ לחודש, ועל יתרת ההכנסות (הקצה הלא פטורה ממס+ המשכורת החודשית) משלמים מס הכנסה כרגיל.

 

לדוגמא:

עובד הגיע לגיל פרישה, ומחליט להמשיך לעבוד תמורת שכר חודשי של 6,500 ₪ לחודש, במקביל לכך מבקש למשוך מהחיסכון הפנסיוני שלו קצבה חודשית בגובה של 6,000 ₪ לחודש, כאשר מתוכם 4,903 ₪ פטורים לחלוטין ממס הכנסה! כך יוצא שאם אותו עובד המשיך לעבוד עוד 5 שנים, קיבל לידיו קצבה חודשית פטורה לחלוטין ממס, בסך של כ300,000 ₪ (4,903*60 חודשים) סכום לא מבוטל.

כמובן שיש לבחון באם היה דוחה את הקצבה ומושך אותה כשפורש באמת, בכמה הייתה גדלה הקצבה והאם "יחזיר" את 300,000 ₪ הללו דרך הקצבה העתידית או לא.

במקרים רבים, התשובה היא לא.

 מימוש קצבת זיקנה

מגיל פרישה כחוק, ניתן במקביל לבחינת פרישה מדומה, לבחון גם זכאות למשיכת קצבת אזרח ותיק מהביטוח הלאומי.

כמובן שמשיכת קצבת זיקנה מותנית במבחן הכנסות : כך שאם עובד נשוי ממשיך לעבוד ולהשתכר בהכנסה חודשית עד תקרת הכנסה של עד 13,258 ₪ – יהיה זכאי לממש גם קצבת זיקנה, במידה ושכרו יעלה על התקרה שנקבעה לא יוכל לממש גם קצבה מהביטוח הלאומי.

תקרת ההכנסה החודשית לעובד ללא בן / בת זוג הינה הכנסה בגובה של 9,208 ₪.

לממש קצבה או לא?

כמובן שאין תשובה גנרית אחת לשאלה למי משתלם למשוך קצבה ולהמשיך לעבוד, או לדחות את קבלת הקצבה רק בפרישה עצמה.

פרמטרים רבים נלקחים בחשבון עי' מומחה הפרישה: האם הקצבה הצפויה תהיה פטורה ממס, האם אתם שכירים או עצמאים, עוד כמה שנים מתכננים להמשיך לעבוד, מה גובה המס השולי שלכם ועוד..

אם אתם קרובים לגיל הפרישה כחוק, פנו עוד היום למומחה פרישה, שיוכל לבחון יחד אתכם את התיק הפנסיוני שלכם ולהציג בפניכם את מגוון האפשרויות המתאימות והמשתלמות ביותר עבורכם.

שורה תחתונה:

עובדים רבים אינם מודעים לאפשרות של פרישה מדומה, ולניצול הפטורים ממס המגיעים להם, ובכך מפסידים סכומי כסף לא מבוטלים לאורך השנים.

אנחנו בכנען מעמידים לרשותכם את מומחי הפרישה שלנו, לכל שאלה או סיוע הנדרש, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר, ובעלי הרישיון שלנו ישמחו לנתח את התיק הפנסיוני שלכם ולשקול את כל הפרמטרים לפרישה מדומה.

לינק השארת פרטים