ההלוואות הכי משתלמות שלא הכרתם

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נעזרים בהלוואות לצרכים שונים, אם מסיבות משמחות כגון: החלפת רכב, שיפוץ דירה, נסיעה משפחתית לחו"ל, ואם מסיבות פחות משמחות כגון: פיטורין, הפסדים מסגירת עסק, החזר חובות ועוד.

באופן כמעט אוטומטי כשרוב האנשים חושבים על הלוואה מיד מדמיינים שיחה עם הבנק או חברת האשראי שלהם, רובם אינם מודעים לכך כי ניתן לפנות גם לחברות הביטוח ובתי ההשקעות בהם מנוהלות תוכניות הפנסיה, גמל וההשתלמות שלהם- ולקבל הלוואה בתנאים טובים ובריביות הנמוכות משמעותית וכל זאת על חשבון סכום החסכון שנצבר בתוכניות . במאמר זה נסקור את היקף ההלוואות שניתן לקבל ואת התנאים והדרכים להחזרתן.

 כמה כסף אוכל לקבל כהלוואה ע"ח הקופות שלי?

באופן כללי סכום ההלוואה שאפשר לקבל תלוי במספר גורמים וביניהם: סוג התוכנית ממנה נרצה לקבל הלוואה, מה גובה החסכון שנצבר לנו נכון להיום (למעט צבירת פיצויים שלא נלקחת בחשבון לצורך מתן הלוואה) ובשאלה האם הכספים נזילים או לא נזילים למשיכה:

  • קרן השתלמות- ניתן לקבל עד 80% מסכומים נזילים, ועד 50% מסכומים לא נזילים
  • קופת גמל– עד 80% מסכומים נזילים, עד 30% מסכומים לא נזילים
  • קרן פנסיה/ביטוח מנהלים – עד 30% מכספי התגמולים
  • פוליסת חסכון פיננסית-עד 80% מסכום הצבירה.

מהן האפשרויות להחזר ההלוואה?

 

שפיצר

בלון

גרייס

הגדרה

תשלום ריבית+ קרן בתשלומים חודשיים שווים.

הריבית והקרן ישולמו בתשלום אחד בסוף תקופת ההלוואה- מהחיסכון המצטבר

לעיתים הריבית תשולם כל חודש בתקופת ההלוואה והקרן תיפרע בסוף ההלוואה- מהחיסכון

דחיית התחלת החזרי ההלוואה לפרק זמן מסוים מיום לקיחתה.

לכמה שנים

עד 7 שנים

עד 3 שנים

עד 12 חודשים

מה גובה הריביות שאשלם?

גובה הריבית משתנה בהתאם למספר גורמים וביניהם: החברה ממנה ניקח את ההלוואה, מצבו הכלכלי של מבקש ההלוואה, תקופת ההלוואה וסוג ההחזר שנבחר.

לרוב הריביות ינועו בין   P-0.5לבין 3.5% לשנה- ריביות אלו נמוכות משמעותית מהריביות הבנקאיות והחוץ בנקאיות שנעות סביב 8%-5% לשנה.

 יתרונות נוספים?

פעמים רבות כשאנו זקוקים לכסף נזיל לשימוש מידי נחשוב ברוב הפעמים על משיכת כספים מקופות נזילות המאפשרות זאת ללא קנסות או תשלום מס. במקרים אלו, חשוב רגע לפני משיכת הכספים- לבחון את האפשרות של לקיחת הלוואה ובכך נרוויח פעמיים:  גם נקבל הלוואה בריבית נמוכה, ללא ערבים, ובהליך קצר ונח, וגם נהנה מכך שהכספים שכבר חסכנו ימשיכו לצבור תשואות ורווחים לאורך השנים.

לצורך המחשה בשנת 2021 התשואה הממוצעת בקרן השתלמות במסלול כללי הייתה כ- 16%, וב-5 השנים האחרונות התשואה השנתית הממוצעת הגיעה לכ- 6% לשנה. לאור התשואות הגבוהות על החסכונות והריביות הנמוכות על ההלוואות- לווים רבים, לוקחים הלוואות ע"ח החסכונות הקיימים להם לצורך מינוף וביצוע השקעות נוספות כגון: רכישת דירה, השקעות אלטרנטיביות ועוד.

דוגמא:

ללקוח קיים סכום של 150,000 ₪ בקרן השתלמות נזילה (ללא הפקדות חודשיות)

ביכולתו לקבל הלוואה עד 80% מהחיסכון: 120,000 ₪.

לאחר 10 שנים :

סיים לשלם את ההלוואה

*ובקרן ההשתלמות יעמוד לרשותו סכום של 209,144 ₪

**בהנחת תשואה שנתית 4% ודמי ניהול שנתיים 0.6%

 שורה תחתונה מה לעשות?

במידה ואתם זקוקים להלוואה חדשה או במיחזור הלוואה קיימת , או שוקלים למשוך כספים מאחת מהתוכניות הקיימות לכם- אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ולבחון את האפשרויות העומדות לרשותכם, אנו נבחן עבורכם את תנאי ההלוואות השונות שמציעות חברות הביטוח ובתי ההשקעות ונדאג לטיפול מהיר ומקצועי עם אופן ההחזר המתאים ביותר עבורכם.

למידע נוסף לחצו כאן!