ביטוח לעובדים זרים

אנשים רבים מעסיקים עובדים זרים אשר מורשים לעבוד בארץ אך לא מודעים לחשיבות הגדולה של רכישת ביטוח לעובדים זרים. אלו יכולים להיות מוסדות גדולים המעסיקים כמות גדולה של עובדים זרים, או אפילו אנשים פרטיים אשר מעסיקים עובד זר אחד באופן פרטי, לצורך טיפול באדם מבוגר, בחולה וכדומה. 

לא הרבה אנשים מודעים לכך שיש לבטח רפואית כל עובד זר המועסק על ידם. בין אם מדובר במוסד המעסיק עובדים או באדם פרטי, יש על המעסיק חובה לרכוש ביטוח רפואי לעובדים הזרים, ביטוח שיכסה הוצאות רפואיות רגילות והוצאות על טיפולים רפואיים שיהיה עליהם לעבור בארץ, בכל מקרה שלא יקרה. 

הכיסויים בביטוח רפואי לעובד זר 

כשמעסיק רוכש ביטוח רפואי לעובדים זרים, הוא רוכש, כאמור, ביטוח אשר מכסה הוצאות רפואיות סטנדרטיות. הנה תמצית הכיסויים שמקבל עובד זר אשר מכוסה על ידי המעסיק שלו בביטוח רפואי:

  • רפואה ראשונית: כל הפוליסות מעניקות לעובדים הזרים אפשרות לקבל טיפול רפואי ראשוני אצל רופאים כלליים, רופאי משפחה, שירותי מעבדה וכדומה. כמו כן אפשרות לקבל רופא לביקור בית. ניתן גם לבקר אצל רופאים מומחים ללא הפניה של רופא משפחה, מלבד התמחויות מסוימות, על פי הפוליסה.
  • רפואת חירום: שירות של אשפוז, נסיעה באמבולנס (בהפניית רופא) בכל מצב חירום רפואי, כולל מצבי חירום נפשיים.
  • תרופות: על פי סל התרופות בארץ, יהיה זכאי העובד הזר לקבל תרופות שהוא נזקק להן, על פי מרשם.
  • הריון: סל הטיפולים המלא להיריון תחת הביטוח הרפואי מותנה בכך שהעובדת כבר מועסקת תקופת זמן מסוימת, בדרך כלל תשעה חודשים.
  • טיפולי שיניים: חלק מהפוליסות מאפשרות קבלה של טיפולי שיניים, בדרך כלל עזרה ראשונה.
  • חזרה לארץ המוצא: במקרה שרופא קבע שהעובד אינו כשיר לעבודה, וגם לא יהיה כשיר לה לאחר 90 יום, הביטוח מכסה את ההוצאות של חזרתו לארץ המוצא שלו.


בנוסף, הביטוח הרפואי מבטח גם מפני מקרי מוות, כולל הוצאות של הטסת הגופה של העובד הזר לארץ המוצא.

ביטוח תאונות עבודה לעובדים זרים 

הפוליסות הרפואיות הרגילות אינן מבטחות מפני מקרים של תאונות עבודה, לכן חשוב מאד לבטח עובדים זרים גם בביטוח לאומי, כדי שיהיה כיסוי גם למקרים אלו. 

ביטוח פנסיוני לעובדים זרים

קיימת חובה להפריש לעובדים זרים גם לפנסיה, למידע נוסף ומתן פתרונות בנושא פנו אלינו.