הרפורמה לצמצום כפל ביטוחי בריאות אושרה בחוק ההסדרים והפוליסות שלכם הולכות להשתנות באופן אוטומטי ללא אישורכם

לפני מספר שבועות אושרה בכנסת הרפורמה למניעת כפל ביטוחי בריאות אשר  נועדה לצמצם את העלויות הכפולות שמשלמים אזרחים אשר מבוטחים בשירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים (שב"ן) וגם מבוטחים במקביל בביטוח בריאות פרטי באמצעות חברות ביטוח.

הרפורמה מתייחסת בעיקר לפרק כיסוי למימון ניתוחים– כיום הלקוח מבוטח בעצם פעמיים: בקופ"ח וגם בחב' ביטוח- אך בעצם יכול לממש את הכיסוי רק פעם אחת: או שיבצע את הניתוח באמצעות קופת החולים או באמצעות חברת הביטוח בה רכש את פוליסת הבריאות .

אז מה יקרה לפוליסות הבריאות שלכם אחרי הרפורמה ?

  1. אם ברשותכם פוליסה אתם מבוטחים בשב"ן וגם מחזיקים בפוליסת בריאות עם כיסוי לניתוחים "מהשקל הראשון" שמכסה את הניתוח הפרטי ללא קשר לקופ"ח, חברת הביטוח תעביר אתכם באופן אוטומטי, וללא אישורכם, לפוליסת משלים שב"ן- שמשמעותה כיסוי הוצאות ניתוח בכפוף לכך שתמצו קודם את זכויותיכם קודם באמצעות קופת החולים, ואשר מכסה רק שירותים שאינם מכוסים במסגרת השב"ן , מדובר בפוליסות בריאות שנפתחו החל מחודש פברואר 2016 ואילך.

 

המשמעות : פוליסת הבריאות שלכם תהפוך באופן חד צדדי לנחותה מזו הקיימת כיום! גם מי שדאג לרכוש פוליסה מורחבת על מנת שלא יהיה תלוי בקופות החולים ימצא עצמו עם פוליסה בעלת כיסוי ניתוחים פחות טוב ויצטרך לעבור בירוקרטיה מול קופות החולים על מנת למצות זכויותיו, וכל זאת בזמינות נמוכה לניתוחים וטיפולים, מצב אשר קיים כבר היום וככל הנראה יוחרף לאחר הרפורמה.

 

  1. החל מחודש אוקטובר 2023, נדרשות חברות הביטוח להעביר תשלום לקופות החולים בעבור ניתוחים שיבחרו מבוטחים לבצע באמצעות קופת החולים, ובמקביל מחזיקים גם בפוליסת בריאות פרטית עם כיסוי ניתוחים "שקל ראשון".

 

המשמעות: חברות הביטוח הינן עסק כלכלי לכל דבר, ומשכך ברגע שמושתות עליהן הוצאות גבוהות יותר מאלו שהיו קודם, עלייה במחירי ביטוחי הבריאות הינה בלתי נמנעת ותתרחש ככל הנראה כבר בטווח הקרוב. התעריפים החדשים יחולו על כל מי שירכוש פוליסות חדשות לאחר הרפורמה.

 

  1. בחודש אוקטובר 2023 תיכנס לתוקף רפורמה נוספת שקידמה רשות שוק ההון הביטוח והחסכון אשר ישפיעו משמעותית על אופן רכישת כיסויי ביטוחי הבריאות, ויכתיבו ללקוח את סדר רכישת המוצרים, לדוגמא: לקוח אשר מעוניין לרכוש כיסוי למימון תרופות שאינן בסל הבריאות, ולהוסיף גם כיסוי למימון התייעצויות ובדיקות אבחנתיות (כגון (MRI/CT לא יוכל מעתה לבצע זאת, היות ויחויב קודם לרכוש 3 כיסויי בסיס+ כיסוי לניתוחים – ורק לאחר מכן יוכל לרכוש נספח להתייעצויות ובדיקות.

כמו כן, כאשר חב' ביטוח תיתן הנחה לרוכשי כיסויים חדשים בביטוחי בריאות ומחלות קשות, תחויב לתת אותה למינימום של 10 שנים, וזאת בניגוד להנחות המקובלות כיום בטווח של 3-5 שנים  .

 

המשמעות: מצד אחד, עם כניסת הפוליסה החדשה-אכן מדובר בבשורה חיובית לציבור שבראש ובראשונה יהיה מבוטח על רובד כיסויי הקטסטרופות (כגון השתלות, ותרופות מחוץ לסל), ומצד שני המשמעות של חלק זה היא צמצום כיסויים שהיום ניתן לרכוש וייעלמו מהשטח בעוד מספר חודשים, וכן צמצום חופש הבחירה של המבוטחים, לסוגי הכיסויים הרלוונטיים עבורם ובהם מעוניינים, וכפיה של רכישת כיסויים שלעיתים אינם זקוקים להם רק על מנת להיות מסוגלים לרכוש כיסוי שכן מעוניינים בו.

כמו כן, גובה ההנחות יירד משמעותית! אם היום חב' הביטוח נותנות הנחות בגובה של 35%-55% לאחר הרפורמה, ההנחות שיינתנו יהיו באיזור 10%-15% בלבד.  

מה עושים? מקדימים תרופה למכה!

בחודשים הקרובים, סוכנות כנען תפנה אליכם , לקוחותינו המבוטחים בביטוחי בריאות וביטוחי מחלות קשות, על מנת למפות את סוגי הכיסויים הקיימים לכם ולבני המשפחה, לבצע התאמות לצורך האישי והמשפחתי ולקבע לכם את הפוליסה המבוקשת לפני שלא ניתן יהיה לעדכן כיסויים מסוימים . כמו כן נדאג לעדכון הנחות במתווה הקיים ולמקסימום התקופה שניתן לקבל כיום מחברות הביטוח. למי שמעוניין כבר היום לתאם פגישה עם מומחה בריאות מטעם כנען לחץ כאן להשארת פרטים