כך תנצחו את יוקר המחיה: 3 טיפים מנצחים לניהול תקציב משפחתי.

רבים משווים את הניהול התקציב המשפחתי לניהול עסק או מדינה: בשלושת המקרים חשוב לדעת כמה ועל מה אנחנו מוציאים כספים, ומנגד כמה כסף אנו מכניסים- כאשר המטרה בסופו של יום היא להיות מאוזנים, ואף להצליח לחסוך כסף שיעמוד לרשותנו במימון מטרות החיים השונות שהגדרנו.

בשנים האחרונות יוקר המחיה מרים ראשו, ואין לנו את הפריבילגיה להישאר אדישים לכך, לטמון ראשינו בחול ולא לקחת אחריות על ניהול התקציב המשפחתי, אשר מהווה אתגר של ממש, ויחד עם זאת במידה וניקח את המושכות לידינו- ברוב הפעמים נוכל להיווכח כי לא רק שנצליח לנהל תקציב מאוזן נוכל אף לחסוך כסף שישמש אותנו למטרות חשובות בעתיד הקרוב והרחוק.

 במאמר זה נציג לכם 3 טיפים שיסייעו לכם בניהול תקציב משפחתי מנצח ואף נציג בפניכם כלי עזר חינמי ללקוחות הסוכנות אשר יוכל לסייע לכם רבות בהצלחת התהליך.

רגע לפני שמתחילים לאסוף מידע- חשוב לדעת:

  • הקפידו להתייחס להוצאות ולהכנסות של כל בני המשפחה ולא רק להוצאות אישיות שלכם.
  • לריכוז ההוצאות: ניתן להיעזר בדוחות, אתרי אינטרנט של בנקים וחב' ביטוח, או בכלי עזר שיודע לרכז לכם במקום אחד את הנתונים הפיננסים, והכלכליים מכל הגורמים יחדיו (כגון: פולואפ נרחיב בהמשך)
  • לריכוז ההכנסות: ניתן להיעזר בתלושי השכר, ניתוח מקורות ההכנסה בחשבון העו"ש ואפליקציות שונות לקבלת תשלומים (כגון: ביט)

טיפ 1 – דעו הוצאותיכם

ראשית בצעו עבודת איסוף נתונים ורכזו את כל ההוצאות החודשיות ניתן לחלק את ההוצאות ל3 סוגים:

  1. הוצאות חובה הכרחיות: כגון שכירות, תשלום משכנתא, חשמל, הוצאות תחבורה, קניות אוכל
  2. הוצאות רשות חשובות: ביגוד, הנעלה, חוגים לילדים, תקשורת, ביטוחים
  3. הוצאות פינוקים ומותרות: נופש בארץ/ בחו"ל, תכשיטים, שדרוג דירה או רכב

באיסוף נתוני ההוצאות כדאי לסווג כל הוצאה לאחת מ3 הקטגוריות על מנת להבין טוב יותר את מבנה ההוצאות  המשפחתיות בהתאם לרבדים השונים, אין זה אומר כי תצטרכו להיפרד מהוצאות רשות או פינוקים, המטרה היא שתבינו את היחס בין הוצאות הכרחיות ללא הכרחיות ולאזן את התמונה.

טיפ 2- הכינו רשימת הוצאות הניתנות להוזלה

לאחר שניתחנו את כל ההוצאות , זה הזמן לעבור על הרשימה ולסמן הוצאות אשר ניתנות להוזלה מבלי לוותר על המוצר/ השירות לדוגמא:

  • ספקי תקשורת בצעו מו"מ מול ספקי טלוויזיה, סלולר, אינטרנט
  • ספקי אשראי בחנו הוזלת ריביות על הלוואות שלקחתם מהבנק (כולל משכנתא),מחב' אשראי או ביטוח
  • ספקי מזון– בצעו השוואת מחירים בין סופרמרקטים שונים ואם צריך החליפו רשת מזון
  • הוצאות ביטוחים- בדקו אפשרות להוזיל ביטוחים ישנים שכיום נמכרים בתעריף נמוך יותר

 

לאחר שלב זה נוכל להבחין כי בחלק מהמקרים נותרנו עם אותו השירות או המוצר ורק הוזלנו את המחיר שלו, ובחלק מהמקרים צמצמנו את היקף השירות או המוצר  ובעקבות כך הוזלנו את המחיר.

טיפ 3- שולטים בהוצאות ומתחילים לחסוך

אין ספק כי לעבור ממצב בו בקושי "גומרים את החודש" למצב בו התקציב החודשי מאוזן ואנחנו גם מצליחים לחסוך כסף למטרות שונות שהגדרנו לנו ולמשפחה- מצריך קודם כל קבלת החלטה אישית והבנה של מה יותר חשוב: לצרוך כרגע את הכסף או לחסוך סכום קבוע בצד על מנת שיעמוד לרשותנו למימון המטרות המשפחתיות והאישיות שלנו.

אם החלטתם (ובצדק! )לחשוב גם על יום המחר, הכלל הראשון בחסכון: הוא קודם כל לחסוך מתוך ההכנסות, וממה שנותר לנהל תקציב משפחתי שוטף, לשם כך מומלץ לבצע הפקדה חודשית קבועה בהוראת קבע. התחילו בסכום חודשי שתחליטו עליו, וכשתראו שאתם עומדים בו- תוכלו להגדיל את ההפקדה ולהיווכח איך כסף קטן הופך לכסף גדול לאחר תקופת זמן.

כמה לחסוך כל חודש?

כאן ישנן גישות שונות, לדוג' גישה אחת גורסת כי יש לחסוך באופן קבוע אחוז מסוים מההכנסות המשפחתיות (נע בין 30%-10%) ואילו גישה אחרת עובדת הפוך: קודם עליכם להגדיר עבור מה הכסף, למתי תזדקקו לו לשימוש ומהו סכום היעד שלכם, ומשם תגיעו לסכום החודשי אותו תצטרכו לחסוך בכל חודש.

לדוגמא:

סכום נדרש: 200,000 ₪ למטרת עזרה בחתונת 2 ילדים -בעוד 15 שנים

סכום החסכון החודשי הנדרש: 860 ₪ לחודש, בהנחת 4% תשואה שנתית על ההשקעות.

לא משנה איזו גישה לחסכון תחליטו לאמץ, העיקר כי תרגילו את עצמכם ואת בני המשפחה לחסוך גם למטרות עתידיות. זהו חינוך פיננסי וערך חשוב ביותר שאתם מקנים לכם ואף לילדיכם .

בשורה התחתונה:

ראשית, בתהליך ניהול תקציב משפחתי, רוב העבודה שלנו, מטבע הדברים, תתמקד בצד תיעדוף ההוצאות והוזלה של הוצאות קיימות-, ואף לעיתים ויתור על הוצאות שאינן הכרחיות (גם אם לזמן מוגבל), על חלק זה יש לנו יכולת השפעה ושליטה מיידית. אין ספק כי הגדלת ההכנסה החודשית חשובה גם היא לאיזון התקציב המשפחתי, אך חלק זה תלוי לרוב במהלך הטבעי של הדברים: שיחה שנתית להעלאת שכר, שינוי  תפקיד, קידום.

אנו בכנען נשמח לתאם לכם פגישה מקיפה על התיק הפנסיוני והביטוחי שלכם- עם סוכן בעל רישיון פנסיוני מטעמנו, ויחד אתו תוכלו למפות את הוצאות משק הבית על ביטוחים והלוואות ובחינת הוזלת העלויות.

שנית, אנו ממליצים לכם לקוחותינו, להצטרף לאפליקציית "Folloapp  " האפליקציה הינה ללא תשלום עבור לקוחות כנען בלבד ובאמצעותה אנו נשקף לכם בכל יום ובכל חודש את נתוני החסכון והפנסיה, התשואות, דמי הניהול, ואת כל הנתונים כולל התייחסות לדירוג האשראי שלכם בבנק, לביטוחי המשכנתא ולריביות עבור הלוואות שלקחתם, לגובה הכיסויים המבוטחים והעלויות החודשיות.

היתרון המשמעותי באפליקציה הוא כי ברגע שהמערכת מאתרת פערים אשר ניתנים לטיפול  -תשוקף למשתמש הערה בנושא, על מנת להעיר את תשומת ליבו לטפול.

להשארת פרטים לחצו כאן.