מעל 50% מהעובדים השכירים זכאים להחזרי מס מהמדינה- אולי גם לכם מגיע?

כמעט אין מי שלא מכיר את צמד המילים "החזרי מס", אנו שומעים וקוראים לא מעט פרסומים בנושא שמטרתם להעלות את מודעות האזרחים לבדיקת זכאותם להחזרי מס מהמדינה – ובכל זאת נראה כי עדיין מעל 50% מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזר מס ואינם דורשים אותו- ומיליארדי שקלים ממתינים במס הכנסה בהמתנה לדרישת הציבור לקבלם.

במאמר זה ננסה לעשות סדר ולהבין מי אוכלוסיית העובדים אשר יכולים בסבירות גבוהה מאד להיות זכאים להחזרי מס, מהן הסיבות השכיחות המזכות בהחזרי מס, ומה נדרש מכם בכדי להגיש בקשה להחזר.

מי יכול להיות זכאי להחזרי מס?

ברמת העיקרון, כל אדם ששילם סכומי מס הכנסה גבוהים מאלו שהיה אמור לשלם בשנת המס– יכול להיות זכאי להחזר מהמדינה.

אוכלוסיית העצמאים ובעלי השליטה– לרוב מטופלים באמצעות רו"ח המייצג אותם מול רשויות המס, והוא שידאג להגיש בכל שנה את הדו"ח השנתי למס הכנסה בעבור הלקוח.

אוכלוסיית השכירים– היא מצד אחד האוכלוסייה המונה את המס' הגבוה של זכאים להחזרי מס, ומצד שני היא זו שנרתעת פעמים רבות מהמחשבה על הגשת דו"חות לרשויות בכלל, ולרשות המס בפרט היות וצריכים לפנות בעצמם לרשויות על מנת לקבל את המגיע להם, ולעיתים אף חוששים מהתוצאה .

סיבות נפוצות לכך ששכירים רבים זכאים להחזרי מס :

  1. האם קיבלתם את מלוא נקודות הזיכוי להם אתם זכאים? לצד חישוב גובה מס ההכנסה שנדרש העובד לשלם בתלוש השכר, עומדות לרשות כל תושב ישראל נקודות זיכוי, חלקן ניתנות עבור כל סוגי ההכנסות, וחלקן ניתנות על הכנסה מעבודה בלבד, כאשר כל נקודת זכות שווה בשנת 2023 לסך של 235 ₪ לחודש (2,820 ₪ לשנה) , גובה נקודות הזיכוי להן זכאי כל אזרח תלוי בקריטריונים שונים כגון גיל, מין, מצב משפחתי, ובמידה והעובד זכאי לנקודות זיכוי על פי יותר מקריטריון אחד, יכול לקבל במצטבר את כל נקודות הזיכוי- וככל שהעובד זכאי לנקודות זיכוי גבוהות יותר, כך ישלם מס הכנסה נמוך יותר.

לעיתים מספר נקודות הזיכוי המעודכנות לעובד בתלוש השכר אינן נכונות ואינן לוקחות בחשבון מצבים אשר מקנים לו זכאות להגדלת מס' הנקודות (לדוג' בן זוג שאינו עובד, הורה גרוש, ילד מוגבל )

חשוב לבצע בדיקה זו, לנוחיותכם אנו מצרפים קישור לסימולטור נקודות זיכוי של רשות המיסים בו תוכלו לבדוק לכמה נקודות זיכוי הנכם זכאים והאם מעודכנות באופן תקין בתלוש השכר: https://secapp.taxes.gov.il/srsimulatorNZ/#/simulator

  1. החלפתם מקום עבודה באמצע שנת המס? את ניכוי מס ההכנסה בתלוש המשכורת של העובד מבצעים על בסיס חישוב מס שנתי ויוצאים מנקודת הנחה כי העובד ימשיך לעבוד אצל המעסיק לפחות עד תום שנת המס. במידה והעובד הפסיק או החליף עבודה באמצע השנה- יתכן כי שילם מס הכנסה גבוה ממה שאמור היה לשלם לשם כך יש לבחון את סך ההכנסות עד לסוף שנת המס בכדי להבין האם קיים עודף תשלום מס והחזר אפשרי.
  1. משלמים פרמיות עבור ביטוח חיים פרטי או ביטוח משכנתא? אזרחים רבים במדינה רכשו דירות ונכסים באמצעות לקיחת משכנתא מהבנק, במקרה שכזה הבנק דורש מהם לרכוש ביטוח חיים בגובה סכום המשכנתא. רבים מהם לא מודעים לכך כי הם זכאים להחזר בגובה של 25% מעלויות הביטוח בחזרה! לדוגמא: ביטוח החיים למשכנתא עלה להם במהלך השנה 3,000 ₪ (250 ₪ לחודש), אתם זכאים להחזר של 750 ₪

כנ"ל לגבי עלויות ששילמתם עבור ביטוח חיים שרכשתם באופן פרטי עבור משפחתכם למקרה של פטירה.

  1. תרמתם כסף לעמותות ומוסדות? מי מאיתנו לא תורם מידי פעם כסף לעמותות, מוסדות כאלו ואחרים, אם באופן קבוע או אם באופן חד פעמי בעת חשיפה לפרסומים ברשתות החברתיות. גם בגין תרומות אלו הנכם זכאים לזיכוי מס בגובה של 35% מסכום התרומה, ובתנאי שהתרומה היא מעל 180 ₪ לשנה.
  2. עובדים ב2 מקומות עבודה ולא מבצעים תיאום מס? אם גם אתם עובדים אצל 2 מעסיקים במקביל בשנת המס, ולא ערכתם תיאום מס, סביר להניח כי אחד המעסיקים גובה מכם בתלוש השכר מס הכנסה גבוה ממה שהייתם אמורים לשלם במידה והייתם ניגשים לבצע תיאום מס. מומלץ גם כאן לבצע בדיקה מקדימה לזכאות להחזר.

 

בשורה התחתונה:

אנחנו בכנען רואים חשיבות למיצוי זכויותיהם של לקוחותינו הן בתחום הביטוח והפנסיה, והן בתחום הכספי, ומציעים לכם סיוע וליווי בבדיקה וטפול בזכאותכם לקבלת החזרי מס מרשויות המס.

השירות ניתן באמצעות רישום למערכת FOLLOAPP  – אשר משקפת לכם 24/7 נתונים כלכליים, פנסיונים וביטוחיים עדכניים, ובנוסף לכך בודקת עבורכם האם קיים צורך בהגשת בקרה להחזרי מס, ובמידה וכן כל שתצטרכו הוא למלא פרטים בטופס דיגיטלי שיישלח אליכם ובאמצעותו תוגש בקשה להחזרי מס עד 6 שנים רטרואקטיבית.

את התהליך מלווה משרד רו"ח מומחה לנושא- ואתם כלקוחות הסוכנות נהנים ממגוון הטבות:  

  • פטור מלא מתשלום עמלת פתיחת תיק
  • טיפול במילוי המסמכים והגשת בקשה להחזר
  • סיוע ואיתור נתונים עבורכם ממערכות הביטוח הלאומי
  • טיפול בערעור או דרישה לתיקונים במידה ונמצאו טעויות ברשות המס

במידה ותימצאו כזכאים להחזר ותקבלו את ההחזר בפועל לחשבונכם– תשלמו 15% בלבד מסך ההחזר שקיבלתם לחשבונכם (באמצעות העברה בנקאית/ צ'ק)

שורה תחתונה: לא קיבלתם- לא שילמתם!

מתחילת שנת 2023 לקוחות כנען קיבלו החזרי מס בסך מצטבר של מאות אלפי שקלים, הצטרפו גם אתם עוד היום- ובדקו זכאותכם לקבלת החזר.

להשארת פרטים לחצו כאן.