תתחילו לחשוב כמו עסקים גדולים!

בישראל ובעולם נהוג לחלק את החברות ל2 סוגים: חברה פרטית וחברה ציבורית.

חברה ציבורית– היא חברה הנסחרת בבורסה וחלק מהאחוזים בחברה נמצאים בבעלות הציבור.

חברה פרטית– היא חברה שנמצאת בבעלות של אדם אחד או מספר אנשים פרטיים ואינה נסחרת בבורסה.

לאור השוני באופי החברות, לא מן הנמנע כי חברות ציבוריות כפופות לחוקים ורגולציה לא מעטה, כגון: מינוי דירקטוריון, קיום אספה כללית, וכן חובת דיווח לרשות לנירות ערך, רשם החברות והבורסה.  

לעומת זאת – בעלי החברות הפרטיות לרוב פטורים מחובות אלו, ולאור כך כל ההתנהלות העסקית השוטפת, כמו גם נתוני שכר הבכירים, נתוני רווח והפסד- יכולים להישאר בתוך גבולות החברה ואין חובה לפרסמו ברבים. ובכל זאת יותר ויותר חברות מאמצות פרקטיקה של מבנה ארגוני וניהול מקצועי שוטף הכולל אף מינוי דירקטוריון לחברה.

למה למנות דירקטוריון בחברה פרטית?

פעמים רבות עסק מוקם על ידי אדם אחד או מספר אנשים בעלי קשר משפחתי ביניהם, פעמים רבות הניהול האינטואטיבי המבוצע על ידי בעלי העסק מחבל במיצוי הפוטנציאל העסקי ובהגדלת הרווחיות. מחקרים מראים כי בחברות משפחתיות ופרטיות, בהן פועל דירקטוריון חיצוני– ניתן לראות שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות! והרווח הכפול הוא כי בני המשפחה או השותפים "חוסכים" מעצמם עימותים ואי נעימויות הנובעים מכורח הנסיבות בניהול היומיומי השוטף של העסק. באמצעות מינוי דירקטור חיצוני זוכה העסק לניהול מתוך נקודת מבט אובייקטיבית -בה רואה הדירקטור את צרכי העסק לנגד עיניו וזאת לעומת בעלי העסק אשר נעים סביב הגבולות האישיים והמשפחתיים לבין הגבולות העסקיים והארגוניים.

תפקיד הדירקטוריון

הפירוש המילולי למילה דירקטוריון הוא מועצת מנהלים. דירקטוריון הוא בעצם "מנהל עליון" בחברה, אשר קובע את היעדים, האסטרטגיה, ומפקח על עמידה ביעדים בהתאם לתוכנית שהוגדרה, ובתפקידו הוא אמון לפעול לטובת החברה ולדאגה לבעלי המניות בה. הדירקטוריון נדרש לפעול בתום לב ולהימנע מפעילויות בהן קיים ניגוד עניינים ו/או פעולות למען רווח אישי.

סמכויות הדירקטוריון הן רבות וכוללות : התוויית מדיניות החברה, פיקוח על תפקידי המנהלים ופעולותיהם, קביעת מבנה ארגוני ומדיניות שכר, סיוע בקבלת החלטות עסקיות ועוד.

 

נעים להכיר: OnBoard

חברת onBord  הוקמה בשנת 2021 על ידי ראובן קפלן אשר לאחר 35 שנות קריירה ענפה בה ביצע מגוון תפקידי ניהול בכירים בחברות פרטיות וממשלתיות: מנכ"ל פסגות גמל, מנכ"ל עמידר, משנה למנכ"ל כלל בריאות ועוד.

ראובן קפלן פועל כדירקטוריון של איש אחד :המלווה את החברה בצמתי החלטות קטנות כגדולות. מייצר סדרי ניהול שמאפשרים לחברה להתנהל ביום יום באופן מתוכנן מראש תוך חשיבה לטווח ארוך . ומתוך ההבנה כי לא פשוט לנהל לאורך זמן עסק מצליח -מאפשר לבעלי העסק מישהו להישען עליו, להתלבט אתו ובסופו של דבר לקבל החלטות איכותיות ופחות החלטות "ספונטניות" מהבטן.

 

איך התחיל הרעיון לעסק?

"הכל התחיל משיחת טלפון שקיבלתי מ 2 חברות המנהלות כ10-20 מיליון ₪ בשנה, שהיו מעוניינות להגדיל את העסק ולא ידעו כיצד לעשות זאת, באמצעות מספר מפגשים בנינו תוכנית אסטרטגית, יצרנו סדרי ניהול ופיתחנו נטוורקינג משמעותי לקידום העסק ומאותו רגע החלטתי לתת ערך לעסקים קטנים ובינוניים הזקוקים לשירותים אלו"

במסגרת השירותים המוצעים:

  • בניית סדרי ניהול ומערכת דיווחים חודשית שתאפשר למנהלי העסק להיות "עם אצבע על הדופק"
  • ביסוס חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך עם פוקוס על תוכנית צמיחה ומעקב חודשי אחר הביצוע של יישום התוכנית האסטרטגית
  • מתן מענה לסוגיות ניהוליות אד-הוק
  • עזרה בבניית נטוורק עיסקי וקשרי לקוחות

 

כמה מילים על החיבור שלך עם כנען:

ראובן קפלן: "את כנען ואת מייסדי הסוכנות אני מכיר עוד מאז היותי נער ואוהב אותם מאוד. בזיכרוני נחקק משפט אחד שנאמר לי מספר פעמים בכנען: "בהבדל הגדול תרגיש כשתזדקק לנו". ומאז ועד היום כנען בשבילי כמו משפחה. ועל אף שבקריירה שלי הייתי מנכ"ל של חברת ביטוח – עדיין את כל הביטוחים שלי ושל משפחתי ריכזתי תמיד בכנען כי ידעתי שיש מי ששומר עלי והולך לצידי ולצד משפחתי: בכל פעם שמישהו מאיתנו היה זיקוק לסיוע, ,קטן כגדול , התיצבו אנשי כנען לצידנו ודאגו לנו כבני משפחה". לסיכום כנען זה חלק בלתי נפרד ממשפחתי ואני גאה להיות נמנה על לקוחות הסוכנות למעלה מ 30 שנה

בשורה התחתונה:

תתחילו לחשוב כמו עסקים גדולים!

אם אתם בעלי עסק קטן או בינוני, ומרגישים כי זקוקים לליווי על מנת לנהל ו/או להרחיב את העסק באמצעות סיוע אישי ומקצועי  אנו מזמינים אתכם לפנות ישירות לראובן קפלן

במייל: rk@on-board.co.il או בטלפון: 052-6445858